Gordana Pušetić, direktorica Prima namještaja i članica Upravnog odbora Prima grupe, podijelila je s čitateljima Bjelovarca dojmove i iskustva s već tradicionalnog nastupa na najvećem europskom sajmu namještaja u Kölnu.

BJ: Prima grupa već petu godinu zaredom izlaže na najvećem europskom sajmu namještaja u Kölnu. Postoji li razlika između hrvatskih i stranih kupaca, određene specifičnosti kojima stranci pridodaju više pažnje?

– Ono što je zajedničko i hrvatskim i stranim kupcima jest želja za lijepim, kvalitetnim i modernim proizvodom po pristupačnim cijenama. Svako tržište odlikuju određene specifičnosti koje se ogledaju u različitim stilskim preferencijama, odabiru različitih materijala te dimenzijama proizvoda. Ključ uspjeha je osluškivati, pratiti i prepoznati potrebe svakog tržišta i prilikom razvoja proizvoda voditi računa upravo o tim specifičnostima. Njemačko tržište primjerice preferira klasičan dizajn dok su Francuzi skloniji nešto smjelijim rješenjima.

BJ: U Kölnu ste predstavili stotinu novih proizvoda, koje biste posebno izdvojili?

– Strana tržišta iznimno cijene naš hrvatski hrast kao visoko kvalitetnu sirovinu, tako da su najveću pažnju izazvali upravo programi za opremanje blagovaonica, njih sveukupno dvanaest. Program čine stolovi u različitim izvedbama s pripadajućim stolicama i klub stolovima izrađenim od najkvalitetnije hrastovine.

BJ: Po čemu je poznat hrvatski namještaj u svijetu, a po čemu onaj Prima grupe?

– Na prepoznatljivosti hrvatskog namještaja u svjetskim razmjerima treba još puno raditi, no slobodno možemo reći kako u Europi imamo sve više poklonika. Ono što strana tržišta ponajprije cijene kada je hrvatski namještaj u pitanju jesu dugogodišnja tradicija u izradi kao i iznimni prirodni resursi tj. materijali. Drvo kao sirovina ove se godine u velikom stilu vraća na europsko tržište. Prima grupa prvenstveno je usmjerena na razvoj asortimana dviju grupa – masivni i tapecirani namještaj. Višegodišnja ulaganja i uporan rad rezultirali su velikim brojem inozemnih partnera koji u Prima grupi prepoznaju pouzdanog i respektabilnog dobavljača.

BJ: Na čemu bi trebalo poraditi da hrvatski namještaj bude konkurentniji na tržištu?

– Iz vlastitog primjera možemo reći da je ključan element uspjeha sustavno ulaganje u razvoj proizvoda. Obzirom da na formiranje cijena proizvoda bitno utječu troškovi sirovina, energije te stupanj razvijenosti tehnologije koja se u proizvodnji koristi, važno je pronaći balans i optimizirati sve resurse. No iznad i prije svega tu su ljudi – njihove ideje, energija i želja za stvaranjem novih vrijednosti.

BJ: Što se domaćeg tržišta tiče, pojedinim proizvođačima namještaja lanjsko otvorenje Ikee bila je velika prijetnja. Jesu li i vama uzeli dio tržišta?

Ikea je važan čimbenik na svakom tržištu na kojem posluje pa tako i u Hrvatskoj. Iznimno cijenimo Ikeu, njihova postignuća i poslovnu filozofiju, a njezin dolazak svakako je na hrvatskom tržištu povećao interes za dizajnom i kulturom življenja kao takvom. No obzirom na naš maloprodajni koncept i razgranatu mrežu koju čini čak 50 salona namještaja, dolazak Ikee nije utjecao na naše prodajne rezultate. Veseli nas činjenica da se u Hrvatskoj sve više prepoznaje vrijednost dizajna na kojem i Prima grupa temelji svoj daljnji rast i razvoj.

BJ: Kakvi su ovogodišnji planovi Prima grupe u pogledu investicija i eventualnog novog zapošljavanja?

Prima Grupa ove će godine značajan dio sredstava uložiti u razvoj i nabavu novih tehnologija (cca 1,5 milijuna eura). Zbog kontinuiranog porasta izvoza, planiramo otvoriti 300 novih radnih mjesta upravo u proizvodnji. Nadamo se da ćemo našim više no dobrim rezultatima utjecati i na cjelokupnu izvoznu bilancu Hrvatske.