Općina Kapela ishodila je građevinsku dozvolu za asfaltiranje čak 15 kilometara nerazvrstanih cesta, no radovi neće uskoro započeti jer raspisivanje natječaja od strane nadležnog ministarstva kasni sada već više od godinu dana. U državi u kojoj je kašnjenje svega sasvim redovna i uobičajena pojava, jedno u nizu doista ne bi činilo razliku da se u međuvremenu nije dogodila jedna izmjena – građevinske dozvole više ne vrijede dvije plus tri godine, već samo dvije godine. A s obzirom da je Kapela građevinsku dozvolu ishodila prije nešto više od godinu dana, sada im prijeti realna mogućnost da im ona propadne.
– Građevinska dozvola ističe nam u prosincu ove godine, a već sada je jasno da će biti jako teško, ako ne i nemoguće, dostići taj rok kao početak izgradnje zbog same procedure koja prati takve natječaje – govori u asfaltiranju iskusni načelnik Danijel Kovačec koji je tijekom sedmogodišnjeg načelnikovanja uspio izgraditi i obnoviti više od 20 kilometara nerazvrstanih cesta na području jedne od najvećih općina u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji. Pod ingerencijom Općine Kapela nalazi se vrtoglavih 106 kilometara cestovne infrastrukture, pa koliko god kilometara asfalta Općina uspije postaviti, toliko još zahtjeva ostane.
Već povlačili novac za cestogradnju
Kapela je, napomenimo, jedina Općina u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji koja je nekoliko puta uspješno povukla novac za cestogradnju iz predpristupnog EU fonda IPARD. Sada im se taj novac nudi iz EU fondova, a maksimalno ograničenje s prethodnih 500 tisuća eura sada je povećano na milijun eura, što je svakako dobra vijest. Najbolje od svega je to što sâma Općina ne mora dati ništa – sav trošak podmiruje Europa, odnosno Republika Hrvatska. Takav model financiranja cestogradnje nameće se kao najpovoljniji, što je prepoznala i Bjelovarsko-bilogorska županija. Prilikom ovotjednog posjeta Kapeli, župan Damir Bajs kazao je kako je do njegova mandata broj projekata koji su kandidirani na EU fondove bio zanemariv. Danas ih je 70, i to u raznim područjima, od socijale do sporta, preko infrastrukture i ljudskih potencijala.
– Načelnik je ispravno upozorio na jednu potencijalnu prepreku, a mi kao Županija možemo poslati dopis resornom ministarstvu i prenijeti svoju zabrinutost, odnosno prijedlog kako da se te stvari riješe. Jednako tako, možemo kao Bjelovarsko-bilogorska županija pripremiti interpolaciju sa sličnim sadržajem, pa ćemo vjerojatno to i učiniti na sljedećoj sjednici Županijske skupštine – poručio je Bajs. Dodao je i kako će ove godine Županijska uprava za ceste ponovno raspisati natječaje za izgradnju cesta.

Danijel Kovačec: Ukidanje općina ne bi bilo dobro

Baš kao i većina načelnika, i nezavisni Danijel Kovačec protivi se ukidanju općina. No, pri tomu se njegov argument izdvaja iz gomile povijesno-populističkih i ničim utemeljenih tvrdnji kakve često imamo priliku čuti.
– Prema Strategiji ruralnog razvoja koja vrijedi do 2020. godine, mi smo limitirani na milijun eura po projektu. A ako se naša općina spoji sa susjednom, automatski smo taj limit smanjili na 500 tisuća eura, baš kao i naši susjedi. Na taj način, spajanjem općina gubimo jako puno, pa je potrebno dobro analizirati sve pozitivne i negativne učinke takvog poteza – ističe Kovačec.