Na neslužbenoj listi 50 predizbornih projekata Vlade RH kojom vladajuća Kukuriku koalicija želi priskrbiti glasove neodlučnih i razočaranih birača, našao se tek jedan projekt od vitalnog značaja za stanovnike Bjelovarsko-bilogorske županije. Riječ je o početku izgradnje pruge od Sv. Ivana Žabno do Gradeca, koja bi, iako nijednim metrom ne prolazi kroz našu županiju, predstavljala prekretnicu u bjelovarsko-bilogorskoj svakodnevnici jer bi putovanje vlakom od centra Bjelovara do centra Zagreba skratila na 50-ak minuta. Bjelovar bi tako doista postao pregrađe metropole, na radost mnogobrojnih studenata i radnika. Iz HŽ Infrastrukture poručuju kako bi međunarodni javni natječaj trebao biti dovršen najkasnije do kraja ove godine. Izvođač radova poznat je već nekoliko mjeseci – riječ je o međunarodnom konzorciju koji predvodi španjolska tvrtka Comsa, a partner joj je njemački H. F. Wiebe. No, na taj izbor žalila su se dva kandidata – češke tvrtke Subterra i OHL. Iako je njihove žalbe Državna komisija za kontrolu javne nabave zaprimila još početkom travnja, još uvijek se čeka pravorijek. Valja spomenuti i kako postoji mogućnost da žalitelji odustanu od svojih žalbi, što bi ubrzalo čitav proces, pogotovo jer bi se na takav način izbjegla mogućnost poništenja natječaja HŽ Infrastrukture.

Prestigli nas Križevčani

Ono čega na Vladinoj listi predizbornih projekata nema, a svakako bi se trebalo naći, jest dovršetak izgradnje dionice brze ceste od Vrbovca do Farkaševca. Iako je riječ o projektu koji također niti jednim metrom ne prolazi kroz Bjelovarsko-bilogorsku županiju, a neće skratiti niti putovanje od Bjelovara do Zagreba zbog svoje udaljenosti od glavnog pravca, taj je projekt bitan na simboličkoj razini. Naime, izgradnja brze ceste do Zagreba Bjelovarčanima se obećava već desetljećima, među ostalim i zbog velikog broja vozila na toj relaciji, no lokalne političke snage očito nikada nisu bile dovoljno jake da je “proguraju” na nacionalnom nivou, za razliku od naših susjeda iz Koprivničko-križevačke županije koji su tijekom nekoliko prošlih godina preuzeli primat. Izgradnja dionice od Koprivnice preko Križevaca do Zagreba, koja se sve do prije desetak godina nigdje nije ni spominjala, danas je daleko višem stupnju dovršenosti. Dionica od Koprivnice do Križevaca tako je izrijekom spomenuta u 50 predizbornih projekata Vlade RH. S obzirom da su radovi na toj dionici daleko poodmakli, u Križevcima se neće sjeći vrpca koja označava njihov početak, već završetak. S obzirom da je u politici mnogo važnije ono što nije izrečeno nego ono što je izrečeno, u tom kontekstu svakako se ne može zaobići nespominjanje izgradnje nove bjelovarske bolnice. Iako je za taj projekt građevinska dozvola ishođena prije već nekoliko godina, aktualnom ministru zdravlja ona se ne nalazi na vrhu prioriteta, čak niti u predizborno vrijeme. Ipak, netko će mu možda uspjeti objasniti obećanja ništa ne koštaju, a birači su već ionako navikli da se ne ispunjavanju, pa će projekt nove bjelovarske bolnice možda osvanuti na nekom novom, revidiranom popisu želja vladajućih u osvit novih parlamentarnih izbora.