Prva pruga koja se u Hrvatskoj gradi nakon više od 40 godina stanke, tek 12 kilometara dugačka dionica od Svetog Ivana Žabno do Gradeca, kasnit će s otvorenjem najmanje godinu dana. Nova je to blamaža HŽ Infrastrukture iz koje su sve donedavno tvrdili da će pruga biti puštena u probni promet ovoga mjeseca. No, te su informacije, sudeći po izjavi Mirka Franovića, direktora HŽ infrastrukture za EU fondove, očito bile pogrešne. Naime, on je u emisiji RTL-a Potraga rekao da očekuje da će se uporabna dozvola ishoditi u prvoj polovici 2019. godine.
Hoće li se njegova izjava ostvariti ili ne, ostaje za vidjeti, no činjenica je da se je Pruga zvana čežnja počela graditi potkraj 2015. godine, a trebala je biti dovršena još krajem prošle godine. U međuvremenu, HŽ putnički prijevoz ukinuo je šest od osam direktnih linija Bjelovar – Zagreb, što je dovelo do drastičnog smanjenja broja putnika koje, prema izjavi Dalibora Petrovića, zamjenika predsjednika Sindikata strojovođa Hrvatske, iznosi nevjerojatnih 90 posto.
Čak i prije nego što je broj linija vlakom prema Zagrebu drastično skresan, Petrović je upozoravao na posljedice. Govorio je kako će se izgraditi nova pruga, ali njome nitko više neće putovati. Usto, čak i kada se pruga Sv. Ivan Žabno – Gradec dovrši, putnici i dalje neće moći direktno putovati do Zagreba, što je glavni razlog zbog kojeg se uopće pristupilo izgradnji. Naime, predviđeno je da se ta pruga spaja na drugi kolosijek pruge Križevci – Dugo Selo, a s kojim se također kasni.
Rijetki Bjelovarčani koji putuju vlakom do Zagreba, tako će i dalje umjesto za manje od sat vremena, u metropolu stizati za gotovo dva sata.