Električni automobili, bicikli, tricikli i skuteri, čini se, polako, ali sigurno vuku na svoj „mlin“ sve veći broj pristaša brzog, jeftinijeg i ekološki prihvatljivijeg načina stizanja do željenog odredišta. U posljednje vrijeme posebice je zamjetna rastuća popularnost skutera, kao alternativa motornim vozilima na fosilna goriva, koji svojim vlasnicima jamče manje troškova održavanja po prijeđenim kilometrima, a nadasve su praktični za vožnju u vrevi gradskoga prometa.

 Prve prometne nesreće

I na bjelovarskim ulicama sve se učestalije mogu vidjeti vozači ovakvih prometnih „čuda nove tehnologije“, a nedavno je zabilježena i nesvakidašnja prometna nesreća u kojoj se vremešna vozačica električnog mopeda zaletjela ravno u Mercedes. Dogodilo se to, podsjetimo, 24. travnja na raskrižju Ulice Tome Bakača i Krste Frankopana, kada je mopedistica presjekla put vozaču Mercedesa koji je nakon upaljenog zelenog svijetla na semaforu krenuo put Čazme. Premda je vozačica pala, srećom nije teže ozlijeđena, a materijalna šteta utvrđena je samo na automobilu, dok je njezin električni moped ostao neokrznut.

Ova je prometna nesreća otvorila pitanje, jesu li aktualni zakoni o prometu prilagođeni poplavi vozila na električni pogon, u kojoj mjeri idu u korak s novim tehnološkim otkrićima te kojim zakonskim obvezama moraju udovoljiti vozači takvih vozila.
U policiji napominju kako je Zakonom o sigurnosti prometa na cestama, moped definiran kao motorno vozilo s dva ili tri kotača čija trajna snaga u slučaju elektromotora ne prelazi 4 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 45 km na sat. Također, mopede je nužno registrirati, za upravljanje njima treba imati najmanje 15 godina te vozačku dozvolu “AM” kategorije.

Pravila Europske unije

Kada je pak riječ o električnom biciklu, ne postoje nikakve obveze u smislu registracije i posjedovanja vozačke dozvole, ali je propisana obvezna oprema. Svi vozači bicikla, pa tako i električnog, dužni su se kretati biciklističkom trakom ili stazom, a tamo gdje one nisu izgrađene, uz krajnji desni rub prometne trake. U policiji napominju kako postoje i mnoge druge odredbe Europske unije koje reguliraju unos, ispitivanje i odobravanje, kao i uvjete za puštanje u promet električnih vozila. Građani mogu odgovore na sva pitanja vezana uz tehničke karakteristike električnih vozila dobiti u stanicama za tehničke preglede vozila