Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić prije nekoliko je godina sam sastavio cjenik koji i danas vrijedi za parkiranje na zagrebačkim parkiralištima. Uveo je tada povoljnije cijene za svoje sugrađane, nove zone, a tražio je i postavljanje automata koji primaju i kovanice od 20 lipa.

Usporedili smo cijene parkiranja Zagrebačkog holdinga i bjelovarskog Komunalca i uočili kako se cijene i ne razlikuju previše. Primjerice, za mjesečnu parkirnu kartu stanari Zagreba u prvoj zoni trebaju izdvojiti 100 kuna, a u oni u drugoj zoni tek 40 kuna. Stanari u Bjelovaru za istu takvu kartu trebaju izdvojiti 90 kuna neovisno radi li se o prvoj ili drugoj zoni. Ono što se vidi iz cjenika je i činjenica da postoji posebna stavka, odnosno posebna cijena mjesečne karte za obrtnike. Naime, u Zagrebu obrtnici će mjesečnu kartu u prvoj zoni platiti 250 kuna, a u drugoj zoni 150 kuna. Čini se to kao dobar način da se obrtnicima olakša poslovanje, posebno zbog činjenice da se o njima često govori kao o osjetljivoj kategoriji poslovnog svijeta. Cijena mjesečne karte u drugoj zoni za obrtnike u Zagrebu iznosi 150 kuna.

U Bjelovaru, pak, niti u ovoj kategoriji nema razlike cijene u prvoj i drugoj kategoriji. Cijena povlaštene karte za pravne osobe i u jednom i u drugom slučaju iznosi 150 kuna. Velike razlike u cijeni između parkiranja u Zagrebu i u Bjelovaru nema niti u cijeni karte koja se plaća za sat parkiranja u, primjerice, drugoj zoni. Cijena parkiranja za Zagrepčane tako je tri kune na sat, dok ona u Bjelovaru iznosi dvije kune. Treba reći i da Zagrepčani imaju tu privilegiju pa mogu parkirati i u trećoj, pa čak i u četvrtoj zoni. Naravno, Bjelovar možda nije tako velik grad da bi mogao imati četiri zone, no sigurno je da bi cijene parkiranja, u usporedbi s onima u Zagrebu, ipak mogle biti malo niže. (ap)