Na javni natječaj Hrvatskih cesta za izradu kompletne projektne dokumentacije potrebne za izgradnju brze ceste od Bjelovara do Virovitice, odnosno granice s Mađarskom u Terezinu Polju, u svojevrsnom foto-finišu pristigle su dvije ponude. Zajednica ponuditelja koju predvodi Institut IGH iznosila je 33,6 milijuna kuna, dok je ponuda Zajednice ponuditelja na čelu s tvrtkom Prometnice Zagreb bila gotovo pet milijuna kuna viša te iznosila 38 milijuna kuna. S obzirom da u spomenute cijene nije uračunat PDV, obje pristigle ponude niže su od procjene Hrvatskih cesta koja je iznosila 42 milijuna kuna.
Izbjegnut „Farkaševački scenarij”
Nakon isteka žalbenog roka bit će poznato tko će od spomenutih natjecatelja dobiti ovaj lukrativni posao, a aduti su na strani Instituta IGH. Vrijedi napomenuti kako je priječ o izradi svih vrsta idejnih i glavnih projekata s ishođenjem lokacijske i građevinske dozvole za dionicu državne ceste u duljini od oko 60 kilometara. S obzirom na bjelovarsko iskustvo, svakako vrijedi napomenuti kako je u natječaju propisano i da se osim glavne, brze ceste, projektiraju i pristupne ceste, vjerojatno kako bi se izbjegao „farkaševački šlamperaj”, da se brza cesta, iako već izgrađena, ne može otvoriti zbog neadekvatnog stanja pristupnih cesta.
Za razliku od brze ceste od Vrbovca do Bjelovara, čija se izgradnja „vuče” već gotovo čitavo desetljeće zbog nezatvorene financijske konstrukcije, izgradnja brze ceste od Bjelovara do Virovitice mogla bi trajati kraće, iako je riječ o dužoj dionici.
Povezivanje s Europom
Naime, plan je spomenutu prometnicu povezati s europskim prometnim koridorom TEN-T, pa je još u travnju prošle godine Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture raspisalo je natječaj za izradu studiju izvodljivosti kako bi se u konačnici većina novca osigurala putem EU fondova.
Inače, brza cesta Bjelovar – Virovitica projektirat će se u punom profilu, dakle s dvije trake s obje strane. Na jednak način, valja podsjetiti, projektira se i dionica brze ceste Farkaševac – Bjelovar, no sama izgradnja trebala bi se odvijati u dvije faze, pa bi se isprva promet odvijao samo u jednoj traci.