Dok policijska istraga oko odgovornosti za nesreću na pružnom prijelazu u Malim Sredicama koja je do danas uzela dva života još uvijek traje, gradom se poput munje pronijela vijest o slučajevima novog zakazivanja željezničke signalizacije u danima nakon tragedije na istom pružnom prijelazu. Takve informacije kod građana su s razlogom izazvale nevjericu i opravdani strah od nove tragedije. Vozači koji su osobno svjedočili novim zatajenjima signalizacije, a svoja iskustva su podijelili na društvenim mrežama, o svemu su ujedno i panično obavještavali policiju što nam je i službeno potvrđeno. O cijelom slučaju očitovali su se iz HŽ Infrastrukture navodeći kako je nakon nesreće signalizacija nakon nesreće zakazala čak tri puta!
Regulirali promet?
– Kvar na željezničko–cestovnom prijelazu (ŽCP) Male Sredice, koji je inače osiguran svjetlosno–zvučnom signalizacijom i polubranicima, otklonjen je 29. prosinca u 11.00 sati, a tijekom radova na otklanjanju kvara na snazi je bila sigurnosna procedura predviđena za takve slučajeve. Nakon toga na spomenutom ŽCP–u bila su još tri manja kvara u kraćim vremenskim razdobljima koja su otklonjena 8. siječnja 2016. U tim slučajevima, kao i prethodnim, promet je bio reguliran važećim Zakonom o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava i Pravilnikom o načinu i uvjetima za obavljanje sigurnog tijeka željezničkog prometa. Radnici HŽI–a zaduženi za otklon kvara bili su na lokaciji, a što se tiče prometa on je bio reguliran sukladno ranije opisanom zakonu i propisima – kažu iz HŽ Infrastrukture.
Sirena i mala brzina
No, za razliku od HŽ Infrastrukture, vozači tvrde kako u vrijeme kvara signalizacije, točnije polubranika koji se nisu spustili, na pružnom prijelazu nisu zamijetili nikoga od radnika koji bi eventualno regulirali promet. Barem ne u trenucima dok je kvar primijećen. No, u HŽ–u u takvim slučajevima imaju proceduru o sigurnom prelasku preko ŽCP–a.
– U slučaju kvara željezničke signalizacije postupak i način uspostave daljnjeg prometa reguliran je važećim Zakonom i Pravilnikom. Shodno tome, strojovođa mora zaustaviti vlak ispred prijelaza, dati signalni znak ‘Pazi’ na način da se više puta sirenom vučnog vozila oglasi i kad se uvjeri da su cestovna vozila zaustavljena ispred ŽCP-a, oprezno dalje nastavlja vožnju preko ŽCP-a brzinom 10 km/h sve dok čelo vlaka ne prijeđe ŽCP. Tek tada vožnja se nastavlja redovitom brzinom–kažu iz HŽ Infrastrukture.
Policija traži krivca za tragdiju
Međutim, čini se kako takva praksa nije poštivana u trenutku nesreće koja se zbila 28. prosinca 2015. godine. Na tom pružnom prijelazu nešto iza 13 sati putnički vlak koji je krenuo s bjelovarskog kolodvora silovito se zabio u taksi Renault Trafic pun putnika koji se u tom trenutku našao na prijelazu. Vozač taksija Dražen Dolenac (42) smrtno je stradao, nekolicina putnika je ozlijeđena, a 52–godišnja putnica dan kasnije podlegla je ozljedama u Općoj bolnici. U trenutku nesreće polubranici su bili podignuti, dok uređaji za davanje zvučnih i svjetlosnih znakova o nailasku vlaka nisu bili u funkciji. No, tko je konkretno odgovoran za ovu tragediju, doznati će se nakon policijske istrage. Iz PU bjelovarsko–bilogorske samo su potvrdili da su u danima nakon tragedije zaprimili dojave od građana, ali i HŽ–a o novim kvarovima na rampi u Malim Sredicama.
– Policija je prilikom svake dojave bez odgode izvršila neposredan nadzor i osiguranje prometovanja cestovnih vozila preko željezničko–cestovnog prijelaza, a od HŽ–a zahtijevala uspostavu fizičkog osiguranja od strane njegovih djelatnika –kazali su iz bjelovarske policije.