U pozadini brojnih prometnih nesreća čiji je beskrajni niz na domaćim cestama već odavno umrežen u sliku svakodnevlja, po mišljenju stručnjaka ne kriju se tek jednoznačni uzroci. Analiziraju li se izvješća o policijskim očevidima, krivnja se najčešće pripisuje samim vozačima, njihovoj nepažnji, višku maligana za vrijeme vožnje, prekomjernoj brzini, nepoštivanju prometnih znakova ili neprilagođenoj vožnji vremenskim uvjetima. No, veliki danak sigurnosti u prometu te hoće li nakon nesreće biti mrtvih ili preživjelih, uvelike ovisi i o tehničkoj ispravnosti vozila, čija upitnost raste s brojem godina proizvodnje. Pritom valja podsjetiti kako domaćim cestama nerijetko krstare i vozila čiji su vlasnici „zaboravili“ pravodobno svratiti u stanicu za tehnički pregled ili skinuti tablice i pohraniti ih u policiju, ako iz bilo kojeg razloga nisu mogli registrirati vozilo.

 Tehnički pregledi

Prema dostupnim podacima Centra za vozila Hrvatske, tijekom prošle godine je na redovnom tehničkom pregledu pregledano 1.476.229 osobnih automobila, pri čemu je u značajnom porastu, u usporedbi s godinom proizvodne, broj neispravnih vozila, kakvih je bilo preko 23 posto. Osam godina ranije, primjerice, tehnički neispravnih vozila je bilo za četiri posto manje.
U kojoj mjeri policija može preduhitriti prometnu nesreću koja bi se mogla dogoditi zbog neispravnih kočnica, “ćelavih” guma i drugih tehničkih manjkavosti te koliko je vozača mirno sjelo za volan neregistriranih vozila, provjerili smo u PU bjelovarsko-bilogorskoj čije statističke brojke govore više od riječi.

-Od početka siječnja do kraja kolovoza ove godine na županijskim su prometnicama zatečena 264 vozača koji su upravljali neregistriranim vozilima, što je za 84 vozača ili 24,1 posto manje u usporedbi s istim razdobljem 2016. godine. Tada je, naime, u prometu bilo zatečeno 348 takvih vozača – navodi se u priopćenju policije. Inače, za uključivanje u promet s neregistriranim vozilom, Zakonom o sigurnosti u prometu na cestama propisana je novčana kazna u iznosu od 700 kuna.

 Godine proizvodnje

Kolika je točno prosječna starost vozila koja krstare županijskim prometnicama, nema decidiranih podataka, no oni se neposredno mogu iščitati iz brojki o registracijama. Tako j,e primjerice, potvrđuju u policiji, prema službenim podacima iz Informacijskog sustava Ministarstva unutarnjih poslova, tijekom 2016. godine na području PU bjelovarsko-bilogorske bilo registrirano 1.941 novo ili rabljeno vozilo uvezeno iz inozemstva kojima je to bila prva registracija. Iste je godine pak 4.482 vozila promijenilo svoje vlasnike. Policija, navodi se u priopćenju, u nadzoru cestovnog prometa obavlja pregled tehničke ispravnosti svih kategorija vozila, pa tako i traktora, čije uključivanje u promet, podosadašnjim iskustvima, nema veći sigurnosni značaj u odnosu na druge vrste vozila.