Spojna cesta u Cugovcu koja je trebala biti otvorena za promet ovog ponedjeljka, 15. veljače, prema prvim procjenama iz Hrvatskih autocesta ostat će zatvorena najranije do prve polovice lipnja ove godine. No, ako je suditi po brzini kojom djeluje aktualna Vlada RH, i taj će se rok premašiti. Mnogobrojni Bjelovarčani koji svakog jutra kreću u Zagreb, a u popodnevnim satima se iz njega vraćaju, tako će i dalje gubiti vrijeme i živce prolazeći kroz prometno preopterećeni centar Vrbovca, a u Cugovcu sa sjetom gledati na potpuno funkcionalan nadvožnjak koji je zatvoren samo zbog hrvatske birokratske nemani. Kako nam je, naime, pojasnila Kata Kuprešak, HAC-ova koordinatorica za odnose s javnošću, navedena dionica može se otvoriti samo kao dio cjeline brze ceste prema Križevcima. A brza cesta prema Križevcima, prema aktualnim procjenama, trebala bi se otvoriti u prvoj polovici lipnja.
Izvođači kasne zbog prenamjene, predstečajnih nagodbi…
– Uporabna dozvola može se izdati samo za cjelinu, a ne “rascjepkano”, a ta cjelina u ovom slučaju je cesta do Križevaca – pojasnila je Kuprešak dodavši kako izgradnja navedene dionice kasni zbog izmjene projektne dokumentacije uslijed prenamjene iz autoceste u brzu cestu, zbog otkupa zemljišta i zbog problema s izvođačima radova od kojih je većina zapela u predstečajnim nagodbama. Kuprešak ne taji da je zaprimila velik broj upita o datumu ponovnog otvorenja spojne ceste u Cugovcu.
– Lijepo su nas namagarčili. Opet možemo samo bespomoćno njakati – govori Marijana Kranjec, novinarka koja zajedno s većinom svojih kolega iz nekadašnjeg studija Bjelovar svakog dana putuje u Zagreb. Podsjeća kako je spojna cesta zatvorena još potkraj srpnja prošle godine zbog radova na brzoj cesti prema Križevcima, a prva obavijest glasila je da će cesta biti zatvorena do 16. listopada. Činilo se dugo, govori Kranjec, ali vrijeme je bilo lijepo, trajali su godišnji odmori, nitko se zbog toga nije previše živcirao.
– Naše prve muke stigle su s rujom. Vrbovec, semafori, kamioni, autobusi i kolone… Misliš si, okej, izdržat ću tih mjesec dana. A onda tih mjesec dana prođe, ali obavijest o otvaranju misteriozno nestane sa stranice HAK-a o stanju na cestama. Vrijeme je postajalo lošije, mi sve jadniji, kolone sve dulje – govori Kranjec. Dodaje kako su nakon početnog razočaranja krenuli u istraživanje alternativnih pravaca lokalnim cestama, pa su se uskoro počeli smatrati ekspertima za vrbovečko zaleđe. No, put se, kaže, nije skratio. I Kranjec je HAC-u poslala upit, te također dobila odgovor o uporabnoj dozvoli koja Cugovec veže uz Križevce.
Čarobni novi kilometri po kojima ne možeš putovati
– A čarobni, novi kilometri izgledali su dovršeno – govori sa sjetom. Otkriva nam i kako su se još početkom prosinca sretno vozili po vrbovečkoj obilaznici. Prije sedam ujutro i nakon 16 sati, radnika tamo ionako nije bilo, kao ni dva tjedna oko Božića i Nove Godine. Na ruku im je, kaže, išao i prvi ovogodišnji snijeg. No, kada se snijeg otopio, na cesti ih je dočekala policija. Navodno su se radnici žalili da ih ugrožavaju vozila, a uz izdašnu novčanu kaznu prijetilo im je i oduzimanje vozačke dozvole.
Nakon što su dvojica kolega dobili opomene, prestali su se “kockati”.
– Predstavnici zakona poručili su nam da se još malo strpimo, a mi smo bili strpljivi do 15. veljače. Ali, cesta je i dalje zatvorena, a radnika na gradilištu nema. Kolona u Vrbovcu opet je bila beskonačna, a kiša je sve dodatno “uljepšala”. Nije nam preostalo ništa do ljutitih psovki i osjećaja da nas netko stvarno vuče za nos i od nas, ionako kažnjenih dugotrajnim putovanjem na posao, radi budale. I ne samo od nas, gdje su tu Virovitičani, Đurđevčani i ostali Podravci ili pak oni koji bi nam možda iz Zagreba i drugih krajeva htjeli doći u goste… A gdje je tek brza cesta do Bjelovara – retorički se pita Kranjec.