Na bjelovarskoj istočnoj obilaznici koja se nedavno počela graditi, prema projektnoj dokumentaciji na čak tri raskrižja umjesto kružnih tokova predviđeni su semafori. Riječ je o raskrižjima s Bilogorskom cestom, Putem žrtvama u Lugu i Trojstvenim Markovcem. Dio bjelovarske javnosti na takvo rješenje ne gleda s odobravanjem, pogotovo s obzirom da je dosadašnja praksa pokazala da na raskrižjima takve vrste kružni tokovi pružaju mnogo veću sigurnost.

U Predavcu više nema prometnih

Primjerice, u Predavcu je još 2014. godine na cesti koja se iz Klokočevca spaja s državnom cestom D28 prema Zagrebu izgrađen kružni tok. Hrvatske ceste pristupile su izgradnji kružnog toka upravo zbog poraznih statistika. Naime, na tom dijelu ceste prometne nesreće nisu bile česte, ali su mahom bile vrlo teške. Do sudara je dolazilo jer se većinom radilo o bočnim udarima pri velikim brzinama. U petogodišnjem razdoblju od 2007. do 2011. godine na navedenoj lokaciji dogodilo se deset prometnih nesreća u kojima je jedna osoba izgubila život, jedna zadobila teške, a osam lakše tjelesne ozljede, zbog čega je navedeno raskrižje godinama predstavljalo “crnu točku”, koja je sanirana upravo izgradnjom kružnog toka.

‘Mirekov rotor’ u Sredicama

Sličan primjer predstavlja “Mirekov rotor” na sjevernoj obilaznici i povezuje prigradska naselja Brezovac i Male Sredice, nazvan prema inicijatoru izgradnje, Miroslavu Kovaču koji se čak godinu i pol dana oporavljao od prometne nesreće nakon što ga je tamo udario neoprezni vozač. Taj je rotor ujedno označio i bjelovarsku rotorsku “mini-revoluciju”, a od tada do danas izgrađeno ih nekoliko, i to na raznim stranama Bjelovara, a ne treba zaboraviti niti onaj u Sv. Ivanu Žabnom na raskrižju državne ceste prema Zagrebu s onom prema Križevcima.

Uostalom, upravo na istočnoj obilaznici, na spoju Slavonske i južne obilaznice, gradit će se najveći do sada kružni tok u Bjelovaru. Bit će to kružni tok s dva desna bajpasa, pa će se s južne obilaznice moći izravno skrenuti prema Ždralovima, bez potrebe za uključivanjem u kružni tok. Na isti način kružni tok moći će se zaobići kada se iz smjera Bjelovara skreće na istočnu obilaznicu.

Jedan od razloga zbog kojih će nova obilaznica imati samo jedan, a ne četiri kružna toka, možda se krije u poprilično dugačkom vremenskom periodu između planiranja i same izgradnje istočne obilaznice. Naime, lokacijska dozvola izdana je još davne 2010. godine, a sâm projekt spominjao se gotovo od početka hrvatske neovisnosti. U to vrijeme, barem u Bjelovaru, kružni tokovi nisu bili popularni. Štoviše, gotovo da ih nije ni bilo.