Niti godinu i pol od stravične nesreće na pružnom prijelazu u Malim Sredicama ne prestaju problemi. Građani kažu, ili je posve poludjela rampa, ili odgovorni. Spušta se kada vlak prođe ili kada ga uopće nema. Zvučni signal pušta po cijelu noć. Nikada ne znaš nailazi li stvarno vlak ili se opet pokvarila. Za glavu se već hvataju i stanovnici koji žive neposredno uz taj dio pruge. Pitaju se do kada će više vladati takvo stanje. Koliko još ljudi treba poginuti da bi netko shvatio ozbiljnost situacije. Jesu li Bjelovarčani stvarno HŽ Infrastrukturi zadnja rupa na svirali. Ljute se i pozivaju odgovorne neka oni sjednu u svoje automobile i prelazeći prugu isprobavaju svoju sreću.

– Vlak stiže rampa se ne spušta ili dugo, dugo zvoni, a vlaka nema. Nekada pak čujemo vlak, a nema zvonca. S petka na subotu je cijelu noć zvonila. To više stvarno nije normalno. To što se događa je stvarno opasno – svjedoči Marija Šarić koja stanuje kod opasnog prijelaza. Suprug Tomislav misli da su ljudi bili pouzdaniji od elektronike, koju, po njegovom mišljenju, očito netko ili ne zna složiti ili na Bjelovarčanima štedi.

– Neki naši prijatelji kažu kako ovaj prijelaz izbjegavaju jer se jednostavno ne žele kockati sa životima – pričaju supružnici. Nevoljko glavom odmahuje i susjed s one strane pruge, Josip Pećek. Na stravičnu nesreću u kojoj su stradali ljudski životi podsjeti se za svakog izlaska iz kuće, pogotovo kada pogleda u ogradu koju niti dan danas nitko ne dolazi popraviti.

 Rampa se nije spustila

– Doživio sam jednom da je rampa bila u zraku, a vlak je prošao. Prije otprilike deset dana u prijepodnevnim satima. Jednom je strojovođa tako strašno kočio i zaustavio se tu tek kod bandere nakon prijelaza, da sam pomislio da je opet netko stradao. No, on se očito sledio kada je vidio da prolazi pokraj dignute rampe. Već sam mislio ići kod prometnika i pitati ga koga vraga radi, što se igra s ljudima – ljuti se Josip Pećek. S petka na subotu oka nije sklopila niti Ljubica Magdić.

– Poludjela sam. Cijelo vrijeme je ta rampa zvonila. Dobro još ja koja ne idem na posao, ali što da kažu mlađi ljudi koji nisu niti oka sklopili, a ujutro moraju ići raditi – ljuti se Ljubica. Događa se, kaže, da se rampa spusti, zvono zvoni, a vlaka nema. Onda svi automobili koji dođu do nje počnu turirati i okretati se. Lijepe riječi za sve što se događa nema niti zamjenik predsjednika Sindikata strojovođa, Bjelovarčanin Dalibor Petrović. Volio bi, kaže, vjerovati da institucije ove države posao odrađuju kako treba.

– Nadam se da je Državno odvjetništvo provelo pravu istragu, a ne samo lov na vještice kako bi što prije zaključilo slučaj i okrivilo onoga koga je najlakše okriviti, strojovođu – kratko je Petrović prokomentirao situaciju. Što se događa i do kada Bjelovarčani trebaju strepiti za svoje živote pitali smo u HŽ Infrastrukturi. No, tamo su odlučili do u detalja objasniti što se događalo s petka na subotu, a sve ostale prigovore su očito zanemarili.

Krivo grmljavinsko nevrijeme

– Uslijed vremenskih neprilika (grmljavinskog nevremena) u subotu 8. srpnja u jutarnjim satima (01,45) došlo je do kvara na komandnom pultu signalno – sigurnosnog uređaja u kolodvoru Bjelovar nakon čega su polubranici na spomenutim željezničko-cestovnim prijelazima ostali u spuštenom položaju. Odmah su obaviještene sve nadležne službe te je uspostavljena posebna regulacija prometa. Skretničar je potom ručno postavio polubranike u otvoreni položaj, a svjetlosna i zvučna signalizacija ostala je uključena do otklanjanja kvara u 5 sati. Vlak koji je prometovao u to vrijeme odmah je obaviješten pismenim nalogom o kvaru. Sukladno obavijesti strojovođa je ispred ŽCP-a Male Sredice zaustavio vlak, dao više puta signalni znak sirenom vučnog vozila te kad se uvjerio da su cestovna vozila zaustavljena ispred prijelaza laganom vožnjom nastavio vožnju brzinom od 10 kilometara do prelaska čela vlaka preko ŽCP-a. Također u reguliranje prometa na prijelazu Male Sredice uključila se i prometna policija – objasnili su iz Odjela korporativnih komunikacija HŽ Infrastrukture, ističući kako su u oba slučaja za vrijeme kvara poduzete potrebne mjere kako bi se osigurala sigurnost svih sudionika u prometu.
 “Vlak je uvijek brži”: Sigurnost započinje s tobom

Da apsurd bude veći, upravo nedavno u povodu Međunarodnog dana svjesnosti o opasnostima na željezničko-cestovnim prijelazima, HŽ Infrastruktura održala je akciju „Vlak je uvijek brži” na željezničko-cestovnom prijelazu „Trnava“ u Zagrebu. Pod sloganom „Sigurnost započinje s tobom“ ove su godine upozoravali sudionike u prometu uz ostalo i na neophodan oprez i poštovanje postavljene prometne signalizacije. Šteta što svoju revnost i informacije o u ulaganjima u podizanje razine sigurnosti na prijelazima nisu došli podijeliti s Bjelovarčanima.