Broj Bjelovarčana koji putuju vlakom u posljednjih šest godina gotovo se prepolovio, vidljivo je iz upravo objavljenih podataka Državnog zavoda za statistiku u kojima se detaljno obrađuje, među ostalim, i željeznički promet po svim hrvatskim gradovima i općinama, od 2011. do 2017. godine. U slučaju, Bjelovarsko-bilogorske županije, prati se broj otputovalih putnika iz Bjelovara i Daruvara. S bjelovarskog željezničkog kolodvora tako je tijekom 2011. godine otputovalo 239.487 putnika, dok je šest godina kasnije usluge HŽ putničkog prijevoza iskoristilo tek njih 139.220. Broj putnika, dakle, tijekom šest promatranih godina pao je 42 posto. S druge strane, postoje i gradovi u kojima je u istom tom razdoblju broj putnika narastao. Jedan je od njih je i Koprivnica u kojoj je u 2011. godini zabilježeno 349.885 putnika, a 2017. godine njih čak 433.583.

Ukinute direktne linije

Iz HŽ putničkog prijevoza svakako ne mogu reći da nisu mogli predvidjeti što će se događati, s obzirom da je prvo upozorenje odaslano još u rujnu 2015. godine. Bjelovarski strojovođa Dalibor Petrović još tada je javno upozorio da HŽ putnički prijevoz namjerava ukinuti sve izravne linije na relaciji Bjelovar – Zagreb.

Petrović je tada dao niz argumenata, a sve što je tada zvučalo poput znanstvene fantastike, danas se, na žalost, pokazalo točnim.
– Prema novom voznom redu ukidaju se svi direktni vlakovi iz Zagreba za Bjelovar i obratno, dakle osam iz Bjelovara za Zagreb i osam iz Zagreba za Bjelovar – upozorio je tada Petrović dodajući kako će po novome od svih županijskih središta u zagrebačkom prstenu jedino Bjelovaru, prema kojem se jedino i gradi nova pruga, biti odrezana direktna veza sa Zagrebom.

– Sisak, Karlovac, Koprivnica, Krapina i Varaždin i dalje će imati direktne vlakove, a čak će naselja veličine Gornje Stubice biti bolje povezana sa Zagrebom od grada prema kojem se gradi pruga i koji ima više od 40 tisuća stanovnika – pojašnjavao je Petrović. Kazao je i kako autobusi od Bjelovara do Zagreba voze sat i 45 minuta, a brze linije sat i 20 minuta, pa je vrijeme putovanja bilo približno jednako kao i vlakovima. No, nakon ukidanja direktnih linija, vrijeme putovanja vlakom dodatno će se produljiti, pojašnjavao je Petrović. Kao osnovni razlog za izmjenu voznog reda od strane HŽ PP-a Petrović je naveo nedostatak brige o dizel-lokomotivama, kao i pogrešan slijed narudžbe novih dizelskih lokomotiva.

“Zaboravili” na generalku

– U odnosu na isto razdoblje prošle godine svakodnevno nedostaje pet dizelskih garnitura, a razlog su kvarovi zbog lošeg održavanja i nezakazivanje velikih popravaka u ovoj godini jer je netko naprosto “zaboravio” da dizelaši nakon određenog vremena, odnosno 400 tisuća prijeđenih kilometara moraju ići na veliki popravak. Fokusirali su se samo na nove vlakove koji dolaze iz Končara i na ništa više jer je to medijski atraktivno.

Končar je već “izbacio” deset komada novih električnih vlakova od kojih tri stoje jer nemaju što voziti. Naime, električnih vozila imamo dovoljno, ali nam izrazito fali dizelskih, što ni ne začuđuje jer je 70 posto pruga neelektrificirano – govorio je Petrović. Drugim riječima, umjesto da se od Končara naručuju dizelske garniture koje nedostaju, Uprava je naručivala one električne kojih ionako ima dovoljno. Posljedica je to da Hrvatske željenice, uslijed nedostatka dizel-motornih garnitura, sve više i više za prijevoz putnika koristile – autobuse. Petrović je na kraju zaključio da bi se moglo dogoditi da dobijemo novu prugu u koju je uloženo više od 200 milijuna kuna, a koja će zarasti u korov jer će se svi voziti autobusima. Iako Državni zavod za statistiku ne raspolaže podacima o tomu koliko je putnika otputovalo s bjelovarskog autobusnog kolodvora od 2011. do 2017. godine, skloni smo povjerovati da je njihov broj ipak porastao.