Prvi novi projekt kojeg će se od nove godine prihvatiti Gradska uprava je uređenje ulice Braće Diviš, čime se cijeli kvart oko Trga hrvatskog sokola modernizira u skladu sa 21. stoljećem. Ulice 105. puka i Krste Špoljara su već potpuno uređene i ostala je ulica Braće Diviš kao spoj prema Slavonskoj cesti.
-U idućoj godini moramo završiti neke započete projekte, a prvi novi je ulica Braće Diviš. Tu je podzemna infrastruktura već obnovljena i ostao je površinski dio. Novi asfalt, uređenje nogostupa i biciklistička staza, čime će se dobiti još jedan protočni ulazak u centar grada kada se dolazi iz smjera Daruvara i kad se mora proći kružnim tokom na Trgu hrvatskog sokola – kaže komunalni pročelnik Ivica Markovinović.
Postali prometni
Bude li sve prema planu najrealnije je očekivati da će novi asfalt stići početkom ljeta i zamijeniti sadašnji koji je jako loš i razrovan. Za stanovnike te ulice to su dobre vijesti, iako kažu da su i sa ovakvim lošim stanjem izloženi povećanom prometu.
-Činjenica je da ovuda prolazi sve više vozila i možemo reći da smo postali prometna ulica. Razlog je uređenje ulice Krste Špoljara pa mnogi koriste taj prečac do suda, a istovremeno je i ulica 105. puka postala dvosmjerna kod podzemne garaže. Kad se naša ulica asfaltira, što inače čekamo već niz godina, za očekivati je da će se promet još pojačati – kaže jedan od stanara ulice braće Diviš koji nije htio pred novinarski objektiv. Kaže kako naravno nije protiv obnove i modernizacije, no već se vide i neki negativni efekti uređivanja tog karta.
-Treba reći da ovuda ne prolaze samo osobni automobili, već i autobusi i teški kamioni koji voze do parkirališta iza stare plinare. A, ulica ipak nije dovoljno široka, posebice ovaj zeleni otok na križanju s ulicom Krste Špoljara kojem su već oštećeni rubnjaci i izgažena zelena površina. Kamioni tu nemaju dovoljno mjesta kako bi normalno skrenuli i posljedice su jasno vidljive- napominje stanar ulice Braće Diviš.
Jedini lijek je zaobilaznica
Lijeka za to nema jer kamioni nemaju gdje proći, nego kroz tu ulicu i dalje kroz Špoljarovu i ulicu Ivana Kozarčanina na Vukovarsku odnosno Jelačićevu. Moguće rješenje je zabrana skretanja kamionima u ulicu braće Diviš, ali trajno rješenje leži negdje drugdje.
-Sve dok se ne napravi istočna zaobilaznica ili bar njezin dio, kamioni će prolaziti centrom Bjelovara. Kad se ona izgradi tada se kamioni mogu preusmjeriti tim putem a u grad puštati samo osobna vozila – napominje pročelnik Markovinović.
Biciklom iz Ždralova na plac
Uređenjem ulice braće Diviš istovremeno se stvara mogućnost za bolje povezivanje prigradskih naselja sa centrom grada.
-Kad se to asfaltira otvara se mogućnost neprekidne biciklističke staze od Ždralova pa do gradske tržnice, odnosno centra grada općenito. Kad se uredi ulica Braće Diviš ostaje nam samo urediti biciklističku stazu na Lebovićevom šetalištu što je također u planu i time povezujemo centar sa prigradskim naseljima sigurnom biciklističkom stazom- kaže pročelnik Markovinović.