Zapuštena dionica pruge Bjelovar – Garešnica, ista ona na kojoj je Mato Lovrak dobio inspiraciju za Vlak u snijegu, korak je bliža da ponovno oživi i to u obliku biciklističke staze. Naime, ovih dana iz Ministarstva turizma stigle su izvrsne vijesti – Bjelovarkso-bilogorskoj županiji odobreno je 350 tisuća kuna za razvoj županijskog cikloturizma, a jedna od staza u koju će se ulagati upravo je pruga Bjelovar – Garešnica. Do poticaja resornog ministarstva došlo je nakon što su se “složile male ruke” zaljubljenika u pedaliranje s djelatnicima Turističke zajednice Bjelovarsko-bilogorske županije, ali i Instituta za turizam. Podsjetimo, bjelovarski biciklisti Hrvoje Supančić, Davor Malčić, Zoran Segin i Dražen Paripović, nisu se dali smesti tipičnim hrvatskim malodušjem i izostankom vjere u bilo kakvu vrstu akcije, već su stavili na papir mnoštvo argumenata koji govore u prilog novom životu zapuštene pruge.

Atraktivni željezni mostovi

– Biciklizam je danas najrasprostranjenija sportsko-rekreacijska grana u razvijenom svijetu, pa bi od označenih i uređenih biciklističkih staza svakako veliku korist imala i brojna obiteljska poljoprivredna gospodarstva, a na taj način i županijsko gospodarstvo – govori Hrvoje Supančić, glavni koordinator i lobist neformalne skupine bjelovarskih biciklističkih entuzijasta.

– Mi smo trasirali prugu, ona je na najvećem dijelu prohodna, a na pojedinim dijelovima čak i uređena kao poljski put. Stari željeznički željezni mostovi posebno su atraktivni i mogu se iskoristiti kao biciklistički mostovi, a pojedine stare, dotrajale željezničke postaje mogle bi se prenamijeniti u odmorišta – smatra Supančić. Kao primjere bivših pruga prenamijenjenih u biciklističe staze spominje trasu Jesenice (Slovenija) – Trevisio (Italija) dugačku 88 kilometara koja je gotovo u potpunosti asfaltirana, a izgrađena je novcem iz EU fondova. Tu je i najprometnija istarska biciklistička staza Parenzana, izgrađena također europskim novcem na trasi pruge koja je spajala Poreč s talijanskim Trstom. Buduća biciklistička staza mogla bi postati zanimljiva i Zagrepčanima. Naime, postoji i dionica bivše pruge koja Garešnicu spaja s Banovom Jarugom, pa bi stanovnici glavnog grada Hrvatske vlakom mogli do Jaruge, a nakon toga pedalirati do Bjelovara. Igor Kokoruš

 Ministra Cappellija raduje brz odaziv

– Razvoj cikloturizma, uz ostale proizvode poput gastro ili zdravstvenog turizma, ima veliku važnost za razvoj turizma kontinenta, odnosno jačanje njegove turističke atraktivnosti kroz stvaranje dodatnih sadržaja. U konačnici, jačanje kontinenta u turističkom smislu pridonosi ravnomjernijem turističkom razvoju naše zemlje, produljenju turističke sezone te pozicioniranju Hrvatske kao destinacije raznolike i bogate turističke ponude – istaknuo je ministar turizma Gari Cappelli te je dodao kako je program realiziran u rekordno kratkom roku. – U samo tri tjedna koliko je bio otvoren javni poziv sve kontinentalne županije dostavile su prijavu i projekte razvoja cikloturizma na svome području što me posebno veseli jer to dokazuje visoku razinu suradnje, ali i veliku zainteresiranost kontinentalnih županija za razvoj turizma – naglasio je prilikom potpisivanja ugovora.