Od dva kružna toka, koliko ih je predviđeno na Slavonskoj cesti i južnoj obilaznici, trenutno se ne gradi nijedan. Podsjetimo, nakon što je prije godinu dana s radom započeo prvi pravi bjelovarski shopping centar, Stop&shop, najavljena je izgradnja dvaju kružnih tokova. Jedan, onaj manji, planiran je na spoju trgovačkog centra i stanice za tehničke preglede Croatia osiguranja. Investitor je Grad Bjelovar, a Ivica Markovinović, pročelnik Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i uređenje grada, očekuje da građevinski radovi počnu najranije u lipnju.

Spremna dokumentacija

Naime, Grad Bjelovar dovršio je izradu projektne dokumentacije, zatvorio financijsku konstrukciju, a ovih dana u elektroničkom oglasniku javne nabave izaći će i javni natječaj za odabir najpovoljnijeg izvođača radova. Uslijedit će otvaranje ponuda, žalbeni rok i rok mirovanja, a ako natječaj ne bude poništen, krenut će i sâmi radovi za koje se procjenjuje da će potrajati oko dva mjeseca. Kada se sve zbroji, recimo da bi novi kružni tok u promet mogao biti stavljen početkom rujna ove godine.

Što se pak tiče onog većega, kojega Hrvatske ceste planiraju izgraditi na zemljištu preko puta Lidla u sklopu istočne obilaznice, i tu su se stvari pokrenule s mrtve točke.

– Prema planu nabave raspis natječaja za radove i nadzor predviđen je u drugom kvartalu ove godine, a radovi će započeti po završetku postupka javne nabave i potpisu ugovora – odgovorila je na naš upit Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih cesta, dodajući kako je trošak izgradnje obilaznice u duljini od 3,5 kilometara procijenjen na poprilično visokih 54 milijuna kuna, ne računajući PDV. No, spomenuta cifra postaje nešto realnija kada se u obzir uzme da će se graditi čak dva mosta.

Bez kamiona u centru

Inače, istočna zaobilaznica trebala bi izmjestiti tranzitni promet iz Đurđevca prema Vrbovcu i Čazme prema Velikim Zdencima te obrnuto, a time bi se napokon rasteretilo središte Bjelovara od teških kamiona. U Hrvatskim cestama obilaznicu planiraju graditi u nekoliko faza, a prva je izgradnja spomenutog kružnog toka.

– Početni dio trase u duljini od 700 metara prolazi područjem omeđenim s jedne strane industrijskom zonom Grada Bjelovara, a s druge potokom Bjelovacka. Nakon prelaska potoka trasa prolazi relativno ravnim područjem, potom kroz šumu Lug uz već načinjenu prosjeku radi izgradnje magistralnog vodovoda te preko željezničke pruge Bjelovar – Kloštar Podravski dolinom potoka Dobrovita. Prometnica potom izbija na raskrižje sa županijskom cestom u Trojstvenom Markovcu – stoji u glavnom projektu. Na trasi buduće zaobilaznice predviđena je izgradnja ukupno tri raskrižja s lokalnim cestama te dva mosta i jedan nadvožnjak. Izgradnjom istočne obilaznice, koja bi trebala biti dovršena iduće godine, dovršila bi se i izgradnja takozvanog bjelovarskog prstena, čime bi se drastično umanjio promet teretnih vozila kroz središte grada