Polako ali sigurno, izgradnja istočne gradske zaobilaznice ide svojim tijekom. Kako doznajemo, Hrvatske ceste u lipnju ove godine kreće s otkupom zemljišta za izgradnju planirane trase.
-U 2016. godini predviđeno je ulaganje od dva milijuna kuna za otkup zemljišta, te iznos od 100 tisuća kuna za potrebe projektiranja, dok je u 2015. godini za projektiranje već utrošeno 200 tisuća kuna – kaže Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih cesta. Dodaje i kako će 2016. godina poslužiti za otkup zemljišta, odnosno sređivanje imovinsko pravnih odnosa što je jedan od preduvjeta za početak izgradnje trase, dok je sama izgradnja planirana tijekom 2017. i 2018. godine. Naravno, ako će otkup ići planiranim tempom.
Vještaci formiraju cijenu
Upravo je otkup zemljišta jedan od najdelikatnijih procesa koji bi eventualno mogao prolongirati početak izgradnje zaobilaznice. Naime, u trenutku kada iz HC–a objave poziv za dogovor oko ‘poštene cijene’, vlasnicima zemljišta za reakciju neće ostati mnogo vremena. Ako je suditi prema sličnim pozivima, vrijeme za dogovor oko otkupne cijene otprilike je desetak dana. Ukoliko vlasnik zemljišta u tom periodu pismeno ne odgovori da prihvaća ponudu bez prigovora i uvjeta, pokrenut će se postupak izvlaštenja čime bi se produžio cijeli proces. A kako će se uopće formirati otkupna cijena? Iz HC–a pojašnjavaju da će se temeljiti na osnovi procjene sudskih vještaka za graditeljstvo i poljoprivredu. Konkretno, vlasnicima građevinskog biti će ponuđena veća, a vlasnicima zemljišta van tog područja daleko niža cijena.
Zaobilaznica duga 3.450 metara
Istočna zaobilaznica trebala bi izmjestiti tranzitni promet iz Đurđevca prema Vrbovcu i Čazme prema Velikim Zdencima te obrnuto, a time bi se rasteretilo središte Bjelovara od teških kamiona. U Hrvatskim cestama planirali su da će zaobilaznicu čija ukupna duljina iznosi 3.450 metara graditi u nekoliko faza. U glavnom projektu stoji kako zahvat počinje izgradnjom kružnog toka na Slavonskoj cestu, odnosno na zemljištu preko puta Lidla.
– Početni dio trase u duljini od 700 metara prolazi područjem omeđenim s jedne strane industrijskom zonom Grada Bjelovara, a s druge potokom Bjelovacka. Nakon prelaska potoka trasa prolazi relativno ravnim područjem, potom kroz šumu Lug uz već načinjenu prosjeku radi izgradnje magistralnog vodovoda te preko željezničke pruge Bjelovar – Kloštar Podravski dolinom potoka Dobrovita. Prometnica potom izbija na raskrižje sa županijskom cestom u Trojstvenom Markovcu – stoji u glavnom projektu.
Dva mosta i nadvožnjak
Na trasi buduće zaobilaznice predviđena je izgradnja ukupno tri raskrižja s lokalnim cestama te dva mosta i jedan nadvožnjak. Konkretno, sva mostovi bi trebali premostiti vijugavi potok Bjelovacka, a nadvožnjak željezničku prugu Bjelovar–Kloštar Podravski. Premda se kao alternativno rješenje svojevremeno spominjalo kako će trasa buduće zaobilaznice ‘izbiti’ u Letičanima, odnosno na križanju sa Puričanima, od takvog scenarija se odustalo zbog primjedbi tamošnjih mještana, ali i nezahvalnog terena zbog kojeg bi drastično porasli troškovi gradnje.