Čak četiri nove linije vlaka na relaciji Bjelovar – Zagreb trebale bi početi prometovati od lipnja, kada na snagu stupe treće izmjene voznog reda Hrvatskih željeznica Putničkog prijevoza (HŽ PP). Dvije će biti prije sedam sati ujutro, a dvije nakon 15 sati. Time će se, ako je vjerovati informacijama župana Damira Bajsa, Bjelovarčanima vratiti ono što im je bez pitanja, a i bez neke svrhe, oduzeto potkraj 2015. godine. Sredinom prosinca spomenute godine, podsjetimo, broj izravnih linija prema Zagrebu smanjen je s njih 16 na tek četiri, a preostalo je još šest linija s presjedanjem u Križevcima. Čim su linije ukinute, Sindikat strojovođa Hrvatske pokrenuo je žestoku prosvjednu akciju – potpisivale su se peticije, redoviti putnici vlakom govorili su o besmislenom voznom redu, a u akciju su se uključili i političari, od bjelovarskog gradonačelnika Antuna Korušeca, preko župana Damira Bajsa sve do saborskih zastupnika Vedrana Babića i Darija Hrebaka.

 Sastanci urodili plodom

No, stvari su se pomaknule s mrtve točke tek nedavno, nakon osnivanja zajedničke komisije u kojoj su predstavnici HŽ PP-a i Bjelovarsko-bilogorske županije. Njihova česta sastančenja, prema svemu sudeći, urodila su plodom, i to gotovo u posljednji čas. Naime, pruga od Svetog Ivana Žabna do Gradeca bit će dovršena po planu, u rujnu ove godine, a u prosincu bi njome trebali početi prometovati prvi vlakovi. A u tim vlakovima trebali bi biti putnici.

– Od HŽ PP-a tražimo deset izravnih linija prema Zagrebu, a tražimo i jednu novu kompoziciju vlaka kako bi putnici uživali u boljem standardu – pojasnio je Bajs na posljednjoj skupštini Bjelovarsko-bilogorske županije dodavši kako je Bjelovarsko-bilogorska županija financirala izgradnju projektne dokumentacije i otkup zemljišta na trasi Sv. Ivan Žabno – Gradec s više od dva milijuna kuna te da je to prva nova dionica pruge u Hrvatskoj koja se gradi nakon 50-ogodišnje stanke. Jednom kada bude puštena u promet, putovanje vlakom od centra Bjelovara do centra Zagreba trebalo bi se skratiti na manje od sat vremena.

I. Kokoruš