Antun Korušec, bjelovarski gradonačelnik, unatoč tankoj većini koju uživau Gradskom vijeću zahvaljujući koaliciji s SDP-om, HNS-om i HSU-om, nije imamo nikakvih problema kada je u pitanju usvajanje temeljnog akta svake lokalne samouprave – godišnjeg proračuna. Osnovni ciljevi proračuna, pojasnio je prilikom predstavljanja dokumenta “teškog” 143,8 milijuna kuna, su zadržavanje visoko dosegnutog društvenog standarda, poticanje gospodarstva, nastavak infrastrukturnog uređenja grada i prigradskih naselja, te nastavak uređenja mjesnih odbora. Oporba, čiji su glasnogovornici i na prošlotjednoj sjednici Gradskog vijeća stizali prvenstveno iz redova HDZ-a, proračun za 2016. godinu smatra nerealno visokim, pogotovo zbog ne tako davnih poreznih izmjena koje su napravile poprično veliku rupu u lokalnim proračunima. Ipak, najveća prijetnja bjelovarskom, ali i proračunima svih ostalih hrvatskih gradova, ali i županija i općina, svakako je neizvjesnost na državnoj razini. Iako je nakon parlamentarnih izbora proteklo sada već više od mjesec dana, Hrvatski sabor još uvijek nije konstituiran, a Vlada se danas čini još udaljenijom nego što se činila početkom studenog, kada su održali izbori.

Vanja Posavac (SDP): Proračun je realan
– Smatram da je proračun postavljen realno, no hoće li se realizirati ili ne, to ovisi o mnogobrojnim faktorima na koje gradska uprava ne može utjecati jer se događaju na državnoj razini. Tu su i određeni neočekivani problemi poput onih s izvođačima radova na izgradnji kanalizacije u Radničkom naselju, što je teško predvidjeti, a utječe na dinamiku realizacije proračuna. Naravno, ne mogu se jednim proračunom obuhvatiti sve želje, no smatram da su ulaganja “pogođena”, da se ulaže tamo gdje je najpotrebnije ulagati. Ključna karakteristika prorčauna je da on realan, a i dalje se polazi od ideje da Grad Bjelovar stvori okvir poduzetnicima za ulaganje. Grad ne može graditi tvornice, ali može pomoći investitorima da ih izgrade.

Dario Hrebak (HSLS): Građane ne treba obmanjivati
– Bjelovarski gradski proračun ponovno je kao i svake godine precijenjen. Ne može se reći da aktualna vlast planira i uvrštava loše projekte u proračun. Sve su to dobri projekti koje osobno uvijek podržavam, jedino je problem što mi za njih nemamo novca. Bilo bi poštenije našim sugrađanima reći da nemamo novca, nego da im potkraj svake godine obećavamo, a onda ih već za pola godine kroz rebalans proračuna “skidamo” uz obrazloženje da za njih nema novaca. Čemu takvo obmanjivanje? Ove godine situacija je još i gora zbog promjene fiskalne politike aktualne Vlade koja u bitnome smanjuje dodatno lokalne proračune i to će se sigurno osjetiti i na proračunu grada Bjelovara.

Željko Maletić (HDZ): Trebalo se štedjeti, jer novca nema
– S tehničke strane, gradski proračun kvalitetno je napravljen, no ima tu jedan “mali” problem, a to je da nema novca. Zato se projekti prebacuju iz godine u godinu, a novih ni nema. Podaci da Hrvatske raste jednostavno “ne drže vodu” jer se kod nas ne povećava broj zaposlenih u privatnom sektoru. Upravo suprotno, on i dalje pada. Pa, ljudi odlaze čak i iz nekih naših kvalitetnih poduzeća, i to zato što su im male plaće, odnosno zato što vani mogu biti veće. Usto, oni koji su kod već nezaposleni, ovdje ne mogu dobiti posao jer gospodarstvo ne raste, pa i oni idu van. Sve to negativno utječe na punjenje proračuna. Nama je BDP manji 13 posto nego prije krize, a mi govorimo o rastu od dva posto. Toga rasta nema. Zato je jedina mogućnost da se pažljivije troši, dakle da se smanje rashodi.

Ante Topalović (HDZ): Prihodi su precijenjeni
– Proračun bi trebao balansirati između ostvarivog planiranja, ulaganja u razvoj i socijalne osjetljivosti, a ovaj ne ispunjava ništa od toga. Ako ga usporedimo s ovogodišnjim, u prihodima je izmišljeno preko 30 milijuna kn (planiramo prodati imovine za 11 milijuna, a ove godine prodali smo do sada za 700 tisuća), kao i deset milijuna više od poreza, pa se pitam od koga to? Istovremeno nemamo nikakve nove planove i poticaje za razvoj gospodarstva i ne radimo ozbiljne projekte za EU fondove. Sa socijalne strane i dalje nemamo udžbenike. Trošimo više od 2,5 milijunana plaće i troškove gradonačelnika i zamjenica, preko 18 milijuna na plaće i troškove ostatka gradske uprave, ne računajući plaće i troškove rada za gradske ustanove. Smjer u kojem ovaj grad ide je loš i potiče samo na traženje alternative van Bjelovara, grada za koji se svi kunemo da ga volimo.