Od naplate parkiranja lani se su u blagajnu bjelovarskog Komunalca slilo oko 2,5 milijuna kuna, što u nekim prosječnim izračunima čini višegodišnju prihodovnu konstantu sa 1418 parkirališnih mjesta. No, koliko god se ovaj iznos činio značajnim, konačna brojka je ipak osjetno manja jer se po riječima člana uprave Komunalca Josipa Hegeda iz te svote izdvaja 1,2 milijuna kuna u gradski proračun pod stavkom naknade za ustupanje djelatnosti.

 Održivo poslovanje

-Riječ je višegodišnjoj praksi koja je utemeljena od početka uvođenja naplate parkiranja, ali i unatoč tomu, Komunalac za sada „pokriva“ sve troškove djelatnika koji rade na tom poslu i, ono što je posebno važno, održavanja sustava. Cijene su ostale na razini iz 2003. godine iz jednostavnog razloga što smo svjesni činjenice kako u manjim gradovima ipak valja imati nešto više sluha za građane od kojih će većina njih za sat parkiranja u prvoj zoni platiti tri, a drugoj dvije kune – kaže Heged.

No, ima i onih kojima je i to previše, pa često „zaboravljaju“ kako su aparati za plaćanje parkiranja gotovo na dohvat ruke ili pak računaju kako će im kontrolori možda progledati „kroz prste“.

-Iako se plaćanje parkiranja godinama uvriježilo kao jedno od gradskih pravila za vozače, ipak je još uvijek popriličan broj onih koji i dalje misle kako parkiranje plaćaju samo neki. Tako smo lanjske godine prisilno naplatili 250 tisuća kuna, što čini i prosjek unazad nekoliko proteklih godina, a nama signalizira kako se sve veći broj građana ipak odlučuje na plaćanje parkiranja. U tom dijelu bilježimo i ekstremne slučajeve dugovanja od 1.200 pa do 3.000 kuna, ali svim dužnicima šaljemo opomene, nakon kojih njih polovica podmiruje dugovanja, a u tek pet posto slučajeva posežemo za ovrhama – dodaje Heged.

Nova mjesta

Sadašnji broj parkirališnih mjesta u gradu vjerojatno će se povećavati izgradnjom novih prometnica, ali po mišljenju mnogih vozača i dalje ih je premalo. Pri tome će se mnogi od njih pozvati na višekratna kruženja, posebice u središtu grada, kako bi „uhvatili“ mjesto, ne samo zbog kupovine u nekoj od trgovina, već i zato što stanuju u blizini. Istina, možda smo navikli da do svakog odredišta u gradu stižemo autom, ali moramo uvažiti i činjenicu da smo barem u svakodnevnoj frekvenciji automobila premašili i neke daleko veće gradove, čime se hvalimo samo dok ne sjednemo za upravljače.

Parkiranje u Dubrovniku

Parkiranje se osim na automatima može platiti i mobitelom, i upravo u ovom načinu plaćanja je dosta nesporazuma. Pogrešno upisan broj registracijske tablice ili i neki drugi detalj može dovesti do gotovo bizarnih situacija. Tako je jedna Bjelovarčanka greškom tijekom prošlog ljeta mobitelom umjesto kod našeg placa, uplatila parkiranje u Dubrovniku gdje sat vremena stoji 50 kuna!

Č. Rosić