Prema najsvježijim, iako neslužbenim informacijama, Bjelovarčani će do Zagreba moći preko Gudovca i Farkaševca najkasnije do ovog ljeta, a uz malo sreće možda već i u travnju. U svakom slučaju, otvorenje novog prometnog pravca prema Zagrebu ovisi o dvije stvari – otvorenju brze ceste od izlaza Vrbovec 2 do Farkaševca, ali i o “podržavljenoj” cesti koja od Farkaševca vodi do Bjelovara kroz Zagrebačku i Bjelovarsko-bilogorsku županiju.

Uskoro tehnički pregled brze ceste

Dionica brze ceste Vrbovec 2 – Farkaševac napokon je došlo do faze kada je preostao tehnički pregled, a potom i godinama iščekivano izdavanje uporabne dozvole. Naime, ta je cesta još uvijek u nadležnosti Hrvatskih autocesta, jer je i zamišljena kao autocesta, a ne brza cesta, što dodatno komplicira ionako kompliciranu situaciju. No, dobra je vijest da su svi građevinski radovi dovršeni još sredinom prosinca prošle godine, pa je tako za sredinu veljače zakazan tehnički pregled prometne signalizacije, zaštite od buke i sličnih instalacija.

No, jedan od glavnih uvjeta da spomenuta dionica brze ceste dobije uporabnu dozvolu je i taj da pristupne ceste ispunjavaju sve tehničke uvjete za promet, što je ujedno i najveći problem. Naime, čim se u Farkaševcu izađe s brze ceste, dolazi se praktički na asfaltirani poljski put. Taj je problem nastao zbog nedostatka koordinacije između HAC-a i Hrvatskih cesta, jer je potonja tvrtka zadužena za izgradnju pristupnih cesta.

Samo lakši kamioni

Posljedica te nebrige je i u tome što će, čak i kada se pristupne ceste do kraja obnove, teretnim vozilima težima od 7,5 tona biti zabranjeno prometovanje dionicom brze ceste Vrbovec 2 – Farkaševac, nego ta vrsta vozila morati izlaziti u Vrbovcu. Od Vrbovca preko Farkaševca do Bjelovara tako će smjeti voziti samo osobna vozila, odnosno lakša teretna vozila.

Podržavljena cesta od Farkaševca do Gudovca također je u rekonstrukciji. Proširuje se, dodaju se nogostupi i slično, a posljednje vijesti govore da je do određenih problema došlo u selu Rajići, gdje su nastale rupu u svježe postavljenim slojevima asfalta. Prema neslužbenim podacima, do problema je došlo uslijed nepovoljnih vremenskih uvjeta, no svi uočeni nedostaci trebali bi se otkloniti do kraja ožujka, s obzirom da je zacrtani rok za otvorenje 1. travnja ove godine. Jednom kada cesta bude otvorena, omogućit će desetak minuta kraće putovanje na relaciji Bjelovar – Zagreb.