Božićna bajka obitelji Salaj koju je ove sezone posjetilo gotovo 90 tisuća posjetitelja, prometnula se u drugu najveću manifestaciju kontinentalnog turizma, uz rame varaždinskom Špancir festu. Rezultat je to izvrsne suradnje domaćina Zlatka Salaja i Ane Bertić, voditeljice Zadruge Božićna bajka sa županijskom Turističkom zajednicom, Ministarstvom turizma i Bjelovarsko-bilogorskom županijom. Božićna bajka ujedno je izvrstan primjer da se i sa zanemarivim financijskim budžetom mogu doslovno ostvariti čuda, jer kako uopće drukčije okarakterizirati povećanje broja posjetitelja za 18 tisuća uz ulaganje od gotovo smiješnih 40-tak tisuća kuna.
Broj posjetitelja veći je za 25 posto, a broj organiziranih dolazaka porastao je 42 posto. Punom parom radio je i poseban Božićni express, posebno uređeni vlak s Djedom Božićnjakom i poklonima za djecu koji je do Salajevih dovezao 2,3 tisuće Zagrepčana. U dvoznamenkastim brojevima skaču postoci dolazaka stranih gostiju, pogotovo iz susjednih, odnosno nama najbližih država poput Slovenije, Italije, Austrije i BiH.
Posjetitelji ostaju prenoćiti
– Posebno nas raduje što Božićna bajka motivira ljude više ne samo na jednodnevni posjet, već i na noćenje u blizini, u Daruvarskim toplicama, Bjelovaru ili na nekom od naših turističkih OPG-a – istaknuo je župan Damir Bajs na predstavljanju doista respektabilnih rezultata ovogodišnje Božićne bajke. On ih neskromno smatra ne vrhuncem, već početkom novog poglavlja u razvoju županijskog turizma.
Velik broj onih koji su po prvi puta odlučili uživati u blagodatima bajkovitog imanja u Grabovnici ponajviše je rezultat uspješnog povezivanja privatnog i javnog sektora te angažmana struke. Naime, Božićna bajka promovirana je na niz način tijekom cijele godine, od desetak nastupa na hrvatskim i stranim sajmovima, preko studijskih posjeta turističkih novinara iz raznih europskih zemalja koji su Salaje upisali na turističku kartu Europe sve do konkretnog marketinga u vidu jumbo plakata na zagrebačkom području te nastupa na Cvjetnom trgu. Usto, velike snage bile su usmjerene prema Internetu, posebice društvenim mrežama koje su sve značajni generator turističkih dolazaka. S promidžbom se nastavlja i ove godine, pa je delegacija Božićne bajke jučer otputovala na najveći regionalni sajam tour-operatera u Brno u Slovačkoj.
Infrastrukturni problemi
Veliko povećanje broja posjeta, pogotovo u vrijeme “špice”, opterećuje lokalne ceste koje svakako nisu projektirane za 30-ak tisuća vozila za otprilike mjesec dana, a voditeljica Zadruge tako spominje da se od ukupno 35 dana koliko je imanje Salajevih bilo otvoreno, tri dana od Čazme do Grabovnice putovalo čak sat vremena. Za rješenje navedenog vršnog prometnog opterećenja rješenje će se potražiti u suradnji Hrvatskih cesta, Županijske uprave za ceste, Županije i lokalnih vlasti. Jedan od prijedloga je izgradnja kružnog toka koji bi omogućio kvalitetniji cestovni pristup od strane Bjelovara preko idiličnog sela Bojana, a kojim bi se rasteretio glavni pravac. U planu je i izgradnja novog parkirališnog prostora od 15-ak tisuća četvornih metara.

“Palo” šest zaruka

Kako vrijeme prolazi, tako i romantična komponenta Božićne bajke sve više dolazi do izražaja, a Grabovnica pored Čazme sve je omiljenije mjesto za prvi korak na putu do vječne ljubavi, zaruke. Ove sezone tako je “palo” njih šest, a svakako najpopularnija bila je ona para iz izrealskog Tel Aviva. Valja reći kako su Zlatko Salaj i njegova početkom godine preminula supruga Nada Salaj Jura u braku proveli respektabilnih 50 godina, sve do njezine smrti. Ljubav koju su dijelili supružnici Salaj svakako je kvalitetna garancija dugovječnosti sadašnjih i budućih zaruka u Grabovnici.