Nakon nešto više od godinu dana, naš sugrađanin Vladimir Borovac iz Trojstvenog Markovca uspio se izboriti da sve svoje račune plaća putem trajnog naloga. Ništa spektakularno, pomislit ćete, ali pričekajte dok čujete čitavu priču. Naime, Borovac nam se prvi puta obratio u travnju prošle godine, otprilike pola godine nakon što su mu iz bjelovarske Elektre odgovorili da ne može trajnim nalogom plaćati račun za električnu energiju.
– Volim plaćati trajnim nalogom jer mi je tako mnogo jednostavnije. Ne moram brinuti o datumu dospijeća ili gubiti vrijeme na gotovo uobičajeno čekanje u redovima. Trajnim nalogom plaćam plin, telefon, TV pretplatu, komunalne usluge, dopunsko zdravstveno osiguranje… Sve osim računa za električnu energiju, i to ne cijelog računa, već samo onog dijela koji se odnosi na utrošenu električnu energiju – govorio nam je tada Borovac dodajući kako je ponegdje bilo vrlo lako otvoriti trajni nalog, a ponegdje, kao što je slučaj s gradskom plinarom Zagreb – Opskrbom, valjalo se malo namučiti.
Jedino u Elektri nije uspio
– Jedino gdje nisam uspio je bjelovarska Elektra. Njih sam zvao 26. ožujka, ovdje u Bjelovar, i objasnio im sve detalje tipa da imam samoočitanje potrošnje, što im jednom mjesečno šaljem preko interneta. Međutim, gospodin koji mi se javio na telefon, a nisam ga pitao ime, rekao je da se u Elektri račun ne može plaćati trajnim nalogom, što mi je bilo potpuno čudno, a i neprihvatljivo s obzirom da smo u 21. stoljeću – kazao nam je Borovac napominjući kako mu ništa ne vrijedi što sve račune plaća putem trajnog naloga, ako će taj jedan od Elektre plaćati “pješice”. Dakako, tu je i dodatna frustracija gospodina koji se uspio “izboriti” za plaćanje trajnim nalogom u svim živim tvrtkama, osim u “svojoj” bjelovarskoj. Podatke koje je s nama podijelio uputili smo na službenu e-mail adresu glasnogovorništva HEP-a (kao krovne tvrtke pod čijom je nadležnošću bjelovarska Elektra) te u planiranom roku dobili nedvojben odgovor:
Direktna komunikacija
– U Elektri Bjelovar je plaćanje putem trajnih naloga moguće i za dio računa koji se odnosi na plaćanje mrežarine HEP Operatoru distribucijskog sustava i to putem American Express i Diners kartice te trajnih naloga preko Zagrebačke i Privredne banke – glasio je odgovor kojega smo radosno prenijeli gdinu Borovcu, a potom i objavili. Ali, ne lezi vraže, Borovac nas je odmah ispravio: Mrežarina nije sporna, mrežarinu je u do sada plaćao trajnim nalogom. Sporan je račun za električnu energiju, kazao nam je tada, a mi smo njegov odgovor proslijedili HEP-u iz kojega potom nismo dobili odgovor. Sljedeći puta Borovac nam se javio sredinom prosinca prošle godine, i to kako bi nas obavijestio da još uvijek nije uspio otvoriti trajni nalog. Ne budi nam teško, ponovno smo se obratili HEP-u, no ovoga puta uslijedio je drukčiji odgovor:
– Plaćanje računa HEP ODS-a putem trajnih naloga poslovnih banaka ugovara se izravno u poslovnim bankama ili kartičarskim kućama te one definiraju načine plaćanja i moguće troškove takve usluge. Dostupnost takve usluge te način njenog odobravanja tako se razlikuju ovisno o kojoj banci /kartičarskoj kući se radi. Napominjemo kako Elektra Bjelovar pokušava stupiti u kontakt s kupcem kako bi saznali s kojom poslovnom bankom ima poslovni odnos (otvoren račun) te u direktnoj komunikaciji riješiti ovo pitanje – odgovorili su iz HEP potkraj prošle godine. I doista, Borovcu su se obratili direktno i uspjeli razriješiti sve nedoumice. Vladimir Borovac od sljedećeg mjeseca prvi puta će platiti račun za utrošenu električnu energiju putem trajnog naloga, a vjerujemo da je svojom upornošću uspio probiti led i ostalim korisnicima usluga Elektre koji bi, eto, voljeli račune plaćati putem trajnog naloga.