Unatoč gotovo deset-postotnom padu prodaje na domaćem tržištu, najslađa bjelovarska tvornica prvo ovogodišnje tromjesečje završila je u plusu. Zarada koja je nakon oporezivanja iznosila 2,3 milijuna kuna višestruko je veća od skromnih lanjskih 105 tisuća kuna, pa se tako bjelovarski Koestlin pridružio nizu hrvatskih prehrambenih tvornica koje su ovu godinu započele mnogo bolje od prethodne. Sve slabija potrošačka moć hrvatskih kupaca osnovni je razlog padu prodaje na domaćem tržištu, a slično je i na onom regionalnom u državama bivše Jugoslavije, gdje dodatne probleme stvaraju visoki nametu kao posljedica ulaska Hrvatske u Europsku Uniju. No, slabije plasmane Koestlin i dalje uspješno nadoknađuje na ostalim tržištima, posebice onom poljskom. U prihodima od prodaje strana tržišta sudjeluju sa 54 posto, a glavna izvozna tržišta i dalje su, osim Poljske, Bosna i Hercegovina i Slovenija. U našto manjoj mjeri bjelovarski slatkiši putuju u Rusiju, Izrael, Veliku Britaniju, Srbiju, Crnu Goru, Mađarsku, Jordan, Australiju, Austriju, Nizozemsku i Italiju.

Rashodi smanjeni deset posto

Smanjenje prihoda u nešto većem postotku pratilo je smanjenje rashoda, koji su smanjeni za deset posto na 38,6 milijuna kuna, i to zahvaljujući pronalasku novih, povoljnijih dobavljača sirovina i materijala, ali i smanjenju cijena energenata te racionalizaciji potrošnje. Uprava napominje i kako je likvidnost poduzeća i dalje stabilna, te se sve obveze prema zaposlenicima, a njih je 436, i državi podmiruju na vrijeme, dok u odnosu sa bankama i dobavljačima postoje manje poteškoće.

– Unatoč tome kratkoročne obveze smanjene su za osam, a dugoročne za 16 posto, kao i obveze prema dobavljačima koje su deset posto manje. Unatoč prisutnim problemima s naplatom došlo je do pada potraživanja od kupaca za tri posto – stoji u izvješću Uprave iz koje napominju kako će i ove godine, baš kao i prethodnih, poslovna politika biti usmjerena prema racionalizaciji i stabilnosti poslovanja te održavanju likvidnosti s ciljem zadržavanja pozicije jednog od vodećih proizvođača u domaćoj konditorskoj industriji.