Bitka za kontrolni paket dionica bjelovarskih Cesta, sudeći prema pristiglim pismima namjere, pretvara se u bitku Davida i Golijata. S jedne strane, tu je moćni austrijski građevinski div Strabag koji na prostorima srednje i srednjoistočne Europe zapošljava više od 73 tisuće djelatnika te odrađuje poslove vrijedne gotovo 12,8 milijardi eura, što se može pročitati na njihovim službenim internetskim stranicama. Strabag je jedna od rijetkih građevinskih tvrtki u Hrvatskoj koja nije završila u predstečajnoj nagodbi, što je odlika koja krasi i bjelovarske Ceste. Moćnoj austrijskoj grupaciji suprotstavit će se, barem ako je suditi prema pristiglom pismu namjere, Kufner grupa koja više nema sjedište u Siraču, već u Zagrebu. Podsjetimo, Kufner grupa prvenstveno se bavi prodajom građevinskog materijala poput kamena, a u jeku građevinske ekspanzije proširili su poslovanje na proizvodnju panela, stiropora i izolacijskih materijala. Hoće li Kufner grupa imati financijske snage za preuzimanje dionica, veliko je pitanje jer je riječ o tvrtci koja je u predstečajnoj nagodbi. Župan Damir Bajs potvrdio je da su pristigla dva pisma namjere, spomenutih investitora, no nije želio davati bilo kakve opširnije komentare dokle god je javni poziv Županije u tijeku. Dodaje je i kako je zadovoljan pokazanim interesom.

Odustali i Radnik i radnici

Dionice Cesta, recimo i to, prodaju se u paketu, i to po početnoj cijeni od 24,37 milijuna kuna. Valja reći i da je veliko iznenađenje to što se nije javio nijedan od medijski favoriziranih potencijalnih investitora. Križevački Radnik tako će se do daljnjeg morati zadovoljiti s 5,5 posto dionica koliko ih trenutno imaju. Sljedeći favoriti su sâme Ceste, koje trenutno imaju 1,79 posto dionica, a nedavno su na izvanrednoj skupštini dioničara ovlastili Upravu za kupovinu dodatnog broja dionica, što se protumačilo kao potez kojim bi sama tvrtka kupila dionice od Županije. No, pismo namjere nije pristiglo.

Jamčevina preko dva milijuna kuna

Investitori koji su poslali pisma namjere, najkasnije do 8. lipnja moraju poslati obvezujuće ponude. Uz ponuđenu cijenu, morat će uplatiti i deset posto jamčevine, dakle minimalno 2,43 milijuna kuna. Pristigle ponude procjenjivat će posebno formirana komisija koja zadržava pravo i da ih odbije. U međuvremenu, investitori mogu za 12,5 tisuća kuna plus PDV mogu otkupiti ponudbenu dokumentaciju i pročešljati poslovne podatke kako bi dali što bolju ponudu.

Bez obzira hoće li Županija uspjeti prodati kontrolni paket ili ne, bjelovarske Ceste i dalje će ostati u većinskom vlasništvu radnika, kroz tvrtku Esop Ceste koja je vlasnik paketa od 48,35 posto. Tom paketu valja dodati paket trezorskih dionica, dakle onih u vlasništvu samih Cesta, a valja im pribrojiti i dionice koje radnici drže na vlastito ime.