Protekla su gotovo puna dva mjeseca od kako je upravljanje Gradom preuzela vladina povjerenica Snježana Hopp. Nakon prilagodbe i upoznavanja s novom poslovnom situacijom, funkcioniranjem grada i gradskih ustanovi i tvrtki može se dati ocjena stanja u gradskoj blagajni i načinu kako Grad funkcionira u novim uvjetima.

Obveze čak iz lipnja

– U prvom kvartalu punjenje proračuna je uvijek nešto slabije, no puni se dovoljno da smo likvidni, da možemo plaćati sve planirane obveze prema korisnicima. Uočila sam da se nije dovoljno vodila briga oko plaćanja računa za materijalne rashode, a pri tome mislim na rokove plaćanja pa smo tako nedavno izvršili plaćanje računa čak iz mjeseca lipnja, a početkom mjeseca riješili smo i dio onih iz rujna 2016. te sada već podmirujemo obveze iz prosinca i siječnja. Postoji zakonski rok za plaćanje i on je prekoračen, a to za posljedicu može imati trošak kamata i ovrhe što bi Gradu bilo dodatno financijsko opterećenje. Prema mojim saznanjima, o tome su zaposlenici Odjela za financije redovito informirali gradonačelnika. Inače, obveze za materijalne rashode koje sam preuzela iznosile su oko 1,5 milijuna kuna bez kredita, a sada one iznose oko milijun kuna. Dakle, uspjeli smo smanjiti dugovanja za 500 tisuća. Kredite također plaćamo redovito, a ima ih tri i nema prostora za novo zaduživanje. Zahvalila bih svim pročelnicima i svom zamjeniku na odličnoj suradnji i velikom trudu koji ulažu da u ovom periodu Grad funkcionira bez zastoja, za sada sve zaista ide po planu – rekla je Vladina povjerenica Hopp. Grad Daruvar u razdoblju do izbora i imenovanja novog gradonačelnika neće moći aplicirati na raspisane aktualne natječaje. Od radova koji su u nadležnosti Darkoma, obavljat će se samo oni koji su hitni, no sve ostale aktivnosti, poput nastavka radova u Radićevoj ulici, čekaju drugu polovicu godine.
– Ono što sam primijetila zaista vrlo brzo, jedna je velika nebriga za imovinu i to zaista svu, pokretnu, nepokretnu i novac. Nije mi jasno kako je netko mogao voditi Grad i tako se ne brinuti o imovini. Nedavno smo mi kao Grad bili prozvani od strane lokalnog radija da smo uskratili ulaz u dvorac jednom od njegovih korisnika, a mi uopće nismo imali podatak tko ima ključeve dvorca i Hrvatskog doma, niti je bila primopredaja tih ključeva, što je osnovno. U Gradu nije postojala evidencija osoba koje su zadužile određene ključeve i koristile navedene prostore. Sad smo promijenili brave i točno znamo kog koga su ključevi. Kako mi nismo znali tko ima ključeve, nismo mogli pozvati korisnike da dođu po nove i vidimo kome oni opravdano trebaju. Zato se dogodila neugodnost s predstavnicima židovske zajednice, no s gospodinom Aronom Bienenfeldom, predsjednikom Židovske općine Daruvar prošli tjedan je održan sastanak i predstavnici židovske zajednice su dobili novi ključ obzirom da oni brinu o židovskoj sobi u dvorcu, dovode tamo grupe i tako će nastaviti raditi i u budućnosti – kaže povjerenica Hopp.

Šteta na račun Grada

Ističe i da je dogovorena suradnja s Turističkom zajednicom koja će također moći pokazivati njihovu sobu i eksponate prilikom obilaska turista. Spominje i situaciju s Hrvatskim domom, gdje je zbog upravo takve situacije u kojoj se nije znalo tko i pod kojim uvjetima koristi Hrvatski dom, na naplatu došao račun za potrošeni plin u iznosu od 13 tisuća kuna.
– Takve situacije smo sada spriječili, jer ja kao povjerenica moram zaštiti gradsku imovinu i moram spriječiti nastanak štete na račun Grada. Istaknula bih i situaciju s knjigama utisaka iz dvorca grofa Jankovića koje su netragom nestale. Grad je nestankom tih knjiga izgubio jednu vrijednu dokumentaciju u kojoj su zabilježeni utisci tisuće posjetitelja – zaključuje Hopp.