Nakon gotovo pola stoljeća duge stanke, u Hrvatskoj je započela izgradnja nove pruge, a ta čast pripala je upravo dionici za koju se bjelovarska politika i struka zalagala više od 20 godina. Riječ je, naravno, o dionici pruge Sv. Ivan Žabno-Gradec zahvaljujući kojemu će se na putu od središta Bilogore do centra metropole izbjeći skretanje prema Križevcima, a vrijeme putovanja skratiti sa sadašnjih sto minuta na sat vremena. Valja napomenuti i kako uskoro kreće modernizacija pruge Križevci – Dugo Selo, koja će se upravo u Gradecu spojiti s Prugom zvanom čežnja, pa bi se vrijeme putovanja moglo dodatno skratiti. Prošlog petka tvrtka Jet Set iz Vrbanje započela je s pripremnim radovima, čišćenjem terena, a zacrtani plan je da se dnevno prokrči oko deset tisuća četvornih metara koridora buduće pruge. Jednom kada trasa bude pripremljena, krenut će “pravi” radovi, a procjena je da će na gradilištu svakodnevno raditi 200-tinjak radnika. Posla će biti i za najmanje jednu bjelovarsku tvrtku, doznajemo od predstavnika izvođača radova, španjolsko-njemačkog konzorcija Comsa i Wiebe koji će angažirati desetak hrvatskih tvrtki kao podizvođače radova. Za razliku od autoceste prema Zagrebu, u čiju se realizaciju ušlo potpuno nepripremljeno, Pruga zvana čežnja nema taj problem. Građevinska dozvola ishođena je za čitavu trasu, zatvorena je financijska konstrukcija, a izvođač radova svakako neće završiti u hrvatskoj izumu zvanom predstečajna nagodba. Sve u svemu, najveći problem koji bi mogao odgoditi dovršetak radova planiran za kraj 2017. godine predstavljaju loši vremenski uvjeti, konkretno obilne oborine. Ako bude previše kiše, bit će i previše blata pa se pruga neće moći graditi.
Strateški projekt
– Ovo je jedan od strateških projekata HŽ Infrastrukture, sufinanciran s 85 posto EU-ovih sredstava i drago nam je da su krenule aktivnosti koje može vidjeti i šira javnost. Početkom iduće godine, čim to budu dopuštali vremenski uvjeti, počet će se izvoditi i opsežniji građevinski radovi, ponajprije na nadvožnjaku preko brze ceste. Vjerujemo da ćemo, kako je i planirano, do kraja 2017. završiti prugu na radost svih Bjelovaraca i cijele ove regije – istaknuo je Hrvoje Milas, voditelj projekta. Šef gradilišta Tomislav Hannich poručio je pak kako je riječ o vrlo zahtjevnom projektu jer je to nova pruga sa sedam objekata, tri nadvožnjaka, tri nadvožnjaka i jednim mostom.
Valja napomenuti i kako je trošak izgradnje Pruge zvana čežnja, prije nego što je uspješno kandidirana za sufinanciranje iz EU fondova, iznosio danas nepojmljivih 350 milijuna kuna.

Približiti Bjelovar Zagrebu

Cilj izgradnje nove željezničke pruge Gradec – Sveti Ivan Žabno jest približiti Bjelovar i bjelovarsku regiju Zagrebu, što će biti od velike važnosti za lokalno stanovništvo. Izgradnjom pruge putovanje od Bjelovara do Zagreba skratit će se s dosadašnjih sat i 40 minuta na jedan sat. Osim nove pruge, izgradit će se tri potpuno nova željeznička stajališta s nadstrešnicama i parkiralištima te obnoviti zgrada stajališta Gradec i željezničkoga kolodvora Sveti Ivan Žabno, uz rekonstrukciju same kolodvorske zgrade.