Djelatnici Pedom asfalta, zagrebačke tvrtke zadužene za modernizaciju prometno vrlo opterećenog raskrižja u centru Rovišća, užurbano rade kako bi već potkraj kolovoza uspjeli otvoriti “alternativne” pravce i baciti se na glavni dio posla. Pri tomu, kako bi olakšali život velikom broju svakodnevnih putnika na tom vrlo frekventnom dijelu državne ceste, planirano je da za osobna vozila ne bude zastoja čak i kada se zbog radova uvede posebna regulacija prometa.

 Obilazak živaca vrijedan

Naime, vozači koji putuju iz smjera Bjelovara, skretat će desno odmah nakon zavoja na ulazu u Rovišće, te se voziti “ispod” kafića Kanoa, a na državnu cestu vratiti se na izlaz između pravoslavne crkve i vrtića. Sa suprotne, zagrebačke strane, planiran je silazak s državne ceste kod ljekarne Coner, a povratak na državnu cestu kod zgrade osnovne škole. Privremena prometna regulacija, naglasimo, odnosit će se isključivo na osobna vozila, dok će ona teretna i dalje prolaziti centrom Rovišća.

Vrijedi spomenuti i kako radovi obuhvaćaju raskrižje državne ceste DC28 sa županijskom cestom prema Tuku, ali i lokalnom cestom LC37009.

Jednom kada završe, riješit će se dugogodišnji problema stanovništva Rovišća. Naime, tranzitni promet iz smjera Zagreba prema Slavoniji, koji prolazi upravo državnom cestom D28, godina onemogućava normalno prometovanje lokalnom stanovništvu općine Rovišće, neovisno o tomu jesu li pješaci ili koriste svoja osobna vozila i traktore, te vrlo često dolazi ne samo do dugotrajnog čekanja, nego i do konfliktnih situacija.

 Prva prava rekonstrukcija

Jedan od glavnih razloga leži u tomu da raskrižje nikada u svojoj povijesti nije rekonstruirano, pa je i dan-danas izvedeno kao klasično četverokrako raskrižje s po dvije vozne trake na svakom privozu, bez traka za lijevo skretanje i bez semafora. Kombinacija vrlo frekventnog tranzitnog prometa na državnoj cesti i onog lokalne naravi iz priključnih cesta, opterećenih prvenstveno osobnim vozilima i traktorima, pretvorilo je raskrižje u kritičnu prometnu točku u samom centru Rovišća. Tako su, među ostalim, na križanju učestale prometne nezgode zbog nepoštivanja prava prvenstva.

Iako bi najbolje rješenje predstavljala izgradnja kružnog toka, prema navodima rovišćanskog načelnika Slavka Prišćana, za takav pothvat naprosto je nedovoljno mjesta. Umjesto rotora, grade se lijevi skretači koji su planirani za cestu prema Tuku s bjelovarske, te za cestu prema Kakincu sa zagrebačke strane.
Usto, raskrižje će ubuduće biti semaforizirano, ali i s videodetekcijskim senzorima te tipkama za pješake. U sklopu radova uredit će se i odvodnja, postavljat će se podzemni TK kablovi, a uvest će se i štedljiva LED rasvjeta.