Ovih dana započet će modernizacija prometno vrlo opterećenog raskrižja u centru Rovišća pa je pred vozačima na relaciji Bjelovar – Zagreb novi izazov, iako su se tek oporavili od onog prethodnog, svakodnevnih zastoja tijekom gradnje kružnog toka u Sv. Ivanu Žabnom, na raskrižju s cestom prema Križevcima. Radove će izvoditi zagrebačka tvrtka Pedom asfalti čija je ponuda od 4,1 milijun kuna bila gotovo pola milijuna kuna povoljnija od one koju je poslalo bjelovarsko Poduzeće za ceste.
Radovi će obuhvatiti raskrižje državne ceste DC28 sa županijskom cestom prema Tuku i lokalnom cestom LC37009, a radovi bi, nadaju se u općini, trebali trajati do tri mjeseca.

Lijevi skretači umjesto rotora

Jednom kada radovi završe, a to bi se moglo dogoditi potkraj ljeta, riješit će se dugogodišnji problemu stanovnika Rovišća. Naime, tranzitni promet iz smjera Zagreba prema Slavoniji, koji se kreće državnom cestom D28, godina onemogućava normalno prometovanje lokalnom stanovništvu općine Rovišće, neovisno o tomu jesu li pješaci ili koriste osobna vozila i traktore, te vrlo često dolazi ne samo do dugotrajnog čekanja, nego i do konfliktnih situacija. Iako smješteno u samom općinskom središtu, raskrižje nikada u svojoj povijesti nije rekonstruirano, pa je i dan-danas izvedeno kao klasično četverokrako raskrižje s po dvije vozne trake na svakom privozu, bez traka za lijevo skretanje i bez semafora.

Svakodnevni vrlo frekventni tranzitni promet na državnoj cesti, te lokalni promet iz priključnih županijske i lokalne ceste, opterećenih prvenstveno osobnim vozilima i traktorima, pretvorilo je raskrižje u kritičnu prometnu točku u samom centru Rovišća. Tako su, među ostalim, na križanju učestale prometne nezgode zbog nepoštivanja prava prvenstva.

Nema mjesta za rotor

Iako bi najbolje rješenje predstavljala izgradnja kružnog toka, prema navodima rovišćanskog načelnika Slavka Prišćana, za takav pothvat naprosto je nedovoljno mjesta. Umjesto rotora, tako će se graditi lijevi skretači koji su planirani za cestu prema Tuku s bjelovarske, te za cestu prema Kakincu sa zagrebačke strane.

Usto, raskrižje će ubuduće biti semaforizirano, ali i s videodetekcijskim senzorima te tipkama za pješake. U sklopu radova uredit će se i odvodnja, postavljat će se podzemni TK kablovi, a uvest će se i štedljiva LED rasvjeta. Igor Kokoruš
Foto: arhiva/raskrižje prema zgradi općine

Prišćan ima rješenje protiv zastoja

Iako izgradnja kružnog toka na cesti kojom dnevno prolazi desetak tisuća vozila ne može proći bez prometnih zastoja, načelnik Slavko Prišćan poručuje kako bi se oni ipak donekle mogli izbjeći. U suradnji s predstavnicima investitora, Hrvatskim cestama, naime, radi se aktivaciji obilaznih puteva.

– Radimo na tomu da se promet osobnih vozila preusmjeri na obližnje ceste. Ta nova prometna regulacija vrijedit će samo za osobna vozila jer su te ceste preuske i preslabe za teretna vozila – poručuje Prišćan dodajući kako bi jedan alternativni pravac trebao voditi pored tamošnje osnovne škole i izlaziti pored kafića Oaza, a drugi pravac prolazio bi pored ljekarne i autobusnog stajališta poznatog po prodaji povrća.