Imaju 10-ak bankovnih računa i nekoliko stambenih štednji

Kako su oboje nezaposleni, a suprug je do promjene Zakona primao opskrbninu, očito je to pravo htio zamijeniti naknadom preko Centra za socijalnu skrb

‘Češljanjem’ zahtjeva za primanje tzv. zajamčene minimalne mjesečne naknade ili popularne ‘socijalke’, bjelovarski Centar za socijalnu skrb ovih je dana otkrio nekoliko osoba koje na to nemaju pravo, ali su takve zahtjeve ipak uputili. Tijekom provjere imovine podnositelja kroz novi sustav OIB–a, a u kojem je umrežena Fina, policija, Porezna uprava i ostali relevantni subjekti, Centar je došao do šokantnog otkrića. Konkretno, provjeravajući zahtjev bračnog para iz Bjelovara za socijalnom pomoći, utvrdio je da posjeduju hrpu bankovnih računa i stambenih štednji.

Taj bračni par nema nikakvih primanja, ali gospođa ima desetak otvorenih bankovnih računa i stambenih štednji, a njezin suprug ‘samo’ tri bankovna računa. Proteklih godina nisu bili naši korisnici, a gospodin je sve do nedavno primao opskrbninu. Kako je ona kao takva ukinuta, obratili su se Centru tražeći pravo na socijalnu naknadu –kazala je Kristina Novalić, ravnateljica bjelovarskog Centra za socijalnu skrb.

U Centru ističu kako za sada kroz postojeći sustav mogu vidjeti samo broj računa i štednju, a za ostalu imovinu moraju pismeno tražiti nadležne institucije.

Osim računa i ušteđevine, u bazi MUP-a možemo provjeriti je li korisnik vlasnik vozila, te u bazi Ministarstva prometa ima li plovilo. Ostali podaci poput nekretnina, dionica ili iznosa mirovine, još nam nisu dostupni u sustavu pa ih moramo provjeravati kao i do sada, slanjem dopisa određenim institucijama – ističe Novalić.

Presudna umreženost

U konkretnom slučaju, alarm kod djelatnika Centra bile su stambene štednje. Naime, danas i zaposleni teško odvajaju za takav oblik štednje, a kamoli nezaposleni. Stoga su u Centru postupili po novom Zakonu o socijalnoj skrbi prema kojem svi podnositelji zahtjeva moraju dostaviti izvode iz banaka o stanju svojih računa.

Kolegice koje rade na takvim predmetima, prilikom rješavanja novih zahtjeva imaju mogućnost uvida samo u broj otvorenih računa i da li je isti u blokadi ili nije. Ne dobivamo informaciju o kojem se novčanom iznosu radi, tako da moramo zvati korisnike da sami donesu potvrde iz banaka i štedionica o tim računima. Za to dobiju rok od osam dana. Ukoliko ne donesu, zahtjev im se odbija –pojašnjava Novalić.