Svake četiri godine izbori za vijeća mjesnih odbora podsjete nas koliko su nam lokalni političari lijeni i nesposobni. Recimo, imamo mjesni odbor Mala Ciglena s 11 birača. Imamo i mjesni odbor Ciglena s par stotina birača. Ali, nitko do sad nije predložio da se Mala Ciglena pripoji Cigleni jer to je, znate, teška odluka.

Bremenite odluke

Svi naši lokalni političari redom, dakle, takvu odluku smatraju teškom. A ako je to teško, onda definitivno nema lakih odluka. Svaka odluka postaje bremenita.
Pokušajte mali test. Dođite na izbore za članove vijeća mjesnih odbora i predložite da se otvori jedan prozor. S obzirom da su u biračkim odborima većinom političari, ili barem simpatizeri, promatrajte što će se potom događati. Gledat ćete demokraciju na djelu koja će se sastojati od dva argumenta – da se prozori ne otvaraju jer će biti hladno i da se otvore da se sve malo prolufta. Jeste li svjesni koliko su teške te dvije odluke, svaka od njih? Ako niste, postat ćete.

Uplate na žiro-račun

Tu sve kreće, u Maloj Cigleni ishodište je svih naših političkih problema. Odatle kreću u veće pritoke, recimo u odluku o tomu da se 300 kuna subvencija za udžbenike uplaćuje na žiro-račun kojeg ima točno svaki 48. roditelj, a onda, da problem bude veći, pojavljaje se inicijativa da se ta subvencija mora prikazati kao dohodak. Ali, čekajte, tu je još i zahtjev da se o svemu očituje Porezna uprava i onda, samo malo, nije tu kraj, Porezna uprava odgovara pitijski da može, ali ne može, ako možda.

Schrodingerov stadion

Sad smo već na višoj razini, ali još uvijek smo na prizemlju. Jer na vrhu nebodera stoji nogometni stadion. Kojega je, a možda i nije, predložila bivša vlast. Pa ga je preuzela, a možda i nije, nova vlast. Stadion koji možda košta 14, a možda 28 milijuna kuna. Koji možda ispunjava, a možda ne ispunjava uvjete za nekakvu hrvatsku nogometnu ligu. Koja postoji, a možda i ne postoji.
A to je samo jedna razina vlasti, jedna od brojnih. Kad se povežu, onda dolazi do pravih problema. Recimo, da napraviš brzu cestu koja nema cestu na koju će se spojiti ili prugu koja se nema gdje spojiti ili, na nekoj potpuno banalnoj razini, mjesečna autobusna karta s lijeve strane košta 100 kuna, a s desne strane 500 kn.

Sve je preteško

I što je najbolje, svi ti problemi riješit će se onoga dana kada se Mala Ciglena spoji s Ciglenom. Znate zašto? Zato što će se to dogoditi nikad. Preteško je. A zamislite onda koliko je teško svih tih 38 bjelovarskih mjesnih odbora koji ne služe ničemu spojiti u nijedan, koliko bi ih doista trebalo biti.