U vremenu kada je Hrvatsku zapljusnuo val iseljavanja kakav se desetljećima ne pamti, još uvijek ima primjera koji pokazuju da i Lijepa naša može biti obećana zemlja, zemlja u kojoj rastu i razvijaju se tvrtke u kojima je zapošljavanje ispunjenje sna za mnoge mlade stručnjake. Jedna od takvih svakako su Rimac automobili, a svoje mjesto pod sunce ondje je još prije tri i pol godine pronašao i mladi bjelovarski inženjer Mislav Šramek. Ovih dana nakratko je svratio u Bjelovar kako bi školarcima bjelovarske Obrtničke škole približio ovu tvrtku, kao i svoj put do nje. Ujedno je to bila prilika za razgovor s ovim perspektivnim stručnjakom koji u Rimcu radi kao voditelj razvoja pogonskog sustava.

Put do posla

-Oduvijek su me zanimali motori i automobili pa sam nakon bjelovarske Gimnazije upisao zagrebački Fakultet strojarstva i brodogradnje gdje sam, kada je došlo vrijeme, odabrao upravo smjer Motori i vozila. Kako sam oduvijek želio raditi u autoindustriji, još sam u vrijeme studija gledao kakvi se poslove nude recimo u Njemačkoj ili Austriji koje su nam relativno blizu, ali sam pratio i natječaje Rimac automobila. Nakon diplome, prijavio sam se dvaput, a drugi put posao sam i dobio i to kao 60. zaposlenik dok nas je danas više od 350. Ujedno je to značilo da neću morati krenuti izvan granica kako bih radio posao koji želim, već se moj sam ispunio upravo u Hrvatskoj i Rimac Automobilima – kaže ovaj 30-godišnjak dodajući kako samo testiranje nije bilo nimalo jednostavno, no kako je nakon razgovora u trajanju od gotovo dva sata i pismenog testiranja koje je trajalo čak četiri i pol sata posao bio njegov. Ipak, to nije bio Šramekov prvi posao, već je znanje i iskustvo nakon samog fakulteta prikupljao kroz realizaciju vlastitog projekta, ali i u jednoj bjelovarskoj tvornici protupožarnih vrata.

-Moj put, kao i put mojih kolega, je pokazao kako je za pronalazak posla važno znanje koje se dobiva u školi ili na fakultetu, ali i kako bez prakse nema ništa pa svima savjetujem da, uz knjigu, pronađu i svoj hobi u sklopu kojeg će primijeniti, a samim tim i utvrditi teoretsko znanje, kao i da budu proaktivni jer to je najbolji put do željenog posla. Inače, Rimac automobili su u velikoj ekspanziji, brzo se razvijamo i rastemo, a tvrtka je to koja je krenula iz entuzijazma Mate Rimca i njegove ljubavi prema elektronici i automobilima. On je spojio te dvije strasti i napravio automobili na struju, a primjer je to koji pokazuje kako se uz puno uloženog truda i ljubavi prema onom što radimo svaki san može i ostvariti – naglašava naš sugovornik napominjući kako je autoindustrija ujedno jedna od najkompleksnijih industrija te kako je vrlo važna za gospodarstvo države jer ne samo da doprinosi rastu BDP-a, već pokreće i niz drugih industrija i struka.

Posao iz sna

-Kako je izuzetno teško i skupo pokrenuti tvornicu koja proizvodi automobile, od samog starta smo radili na različitim projektima za druge proizvođače automobila i razvijali različite komponente i sustave. No već 2016. godine na prestižnom ženevskom sajmu automobila predstavljen je Rimčev prvi model supersportskog automobila naziva Concept_One čime je tvrtka dobila veliko poštovanje u svijetu automobila. Ono što je značajno za Rimac je činjenica da smo jedna od najviše vertikalno integriranih tvornica automobila na svijetu, a to znači da puno toga za svoje automobile razvijamo sami – priča Šramek ističući kako je početkom ove godine u Ženevi uspješno predstavljen i najnoviji model, C_Two čija je predviđena cijena nevjerojatnih 1,7 milijuna eura.

-C_Two je razvijen od nule s puno većim razvojnim timom, a u konačnici je i bitno luksuzniji nego njegov prethodnik. Predstavili smo ga u Ženevi prije dva mjeseca, a predstavljati automobil na kojem si i sam radio, bok uz bok najvećim imenima autoindustrije je neopisiv osjećaj – ističe Šramek otkrivajući kako je neopisiv osjećaj i voziti se u ovom automobili nevjerojatnih performansi.
-Samo ubrzanje može se usporediti s osjećajem vožnje u slobodnom padu u Gardelandu. Sila vas zalijepi za sjedalo, a nekoliko sekundi ne možete ni pričati. Osim toga, automobil je sportski i vrlo nizak pa je stvarno gušt voziti se u njemu. Ukratko, to je potpuno druga sfera od svega na što smo naviknuti – odušeljeno prepričava naš sugovornik koji samo riječi hvale ima i o firmi u kojoj je zaposlen, kao i o svojim suradnicima.

-Ekipa je mlada, a prosjek godina zaposlenika je 30. Svi smo vrlo entuzijastični i uživamo u svom poslu. Budući da je u Hrvatskoj vrlo teško naći stručni kadar s iskustvom u autoindustriji, imam kolege iz čitavog svijeta – od Indije preko Španjolske, Italije pa sve do Albanije, a odnedavno čak i iz Južne Koreje. Radi se puno, no svima nam je posao zanimljiv pa nam ništa nije teško iako ima vrlo stresnih dana. Atmosfera je vrlo opuštena jer svi želimo svoj posao odraditi na najbolje što možemo jer nam je raditi u Rimcu zaista ispunjenje snova – zaključuje ovaj Bjelovarčanin koji je zbog posla svoju bjelovarsku adresu zamijenio onom zagrebačkom, no otkriva kako u rodni grad dolazi kada god mu poslovne obveze to dopuštaju. (im)