Danas (četvrtak, 3. prosinca) Hrvatski sabor održat će prvo zasjedanje u svojem osmom sazivu, u kojemu je nikad manje Bjelovarčana. Simbolički rečeno, bjelovarska knjiga spala je tek na jedno slovo, na HSLS-ovca Darija Hrebaka koji je saborski mandat izborio preko liste Domoljubne koalicije. Svjestan da njegova ruka samostalno ne vrijedi previše, nije gubio vrijeme već je požurio po saveznike u predstojećoj borbi za cestovni infrastrukturni razvoj Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije. Pronašao ih je u Virovitici, odnosno Virovitičko-podravskoj županiji s čijeg su područja saborsku fotelju izborili Josip Đakić, predsjednik Virovitičko-podravskog HDZ-a i Tomislav Tolušić, virovitičko-podravski župan. Naime, Virovitičani su Bjelovarčanima “prirodni saveznici”, jer što prije brza cesta dođe do Bjelovara, prije će doći i do Virovitice, a potom i do mađarske granice što joj je krajnje odredište. Brza cesta prema Bjelovaru bila je glavna tema konferencije održane u subotu, 28. studenog, u bjelovarskom hotelu Central u organizaciji HSLS-a. Struka i politika tom su prigodom ujedinili snage, a o potrebi izgradnje ceste koja život znači, osim Hrebaka i Đakića raspravljali su bjelovarski-bilogorski župan Damir Bajs, bivša potpredsjednica Vlade Đurđa Adlešić, prometni stručnjaci dr. Željko Marušić i Stjepan Bogović, predsjednik skupštine interesnog udruženja Hrvatski cestar, virovitički gradonačelnik Ivica Kirin, predsjednik skupštine BBŽ Marijan Coner, predsjednik županijskog HDZ-a Miro Totgergeli i Natko Vlahović, predsjednik Udruge lobista RH.
Đakić uobičajeno oštro po konkurenciji
I dok je Coner govorio o gospodarskom značaju brze ceste, najstrastveniji nastup svakako je imao HDZ-ov veteran Josip Đakić, koji smatra da je Milanovićeva vlada prednost dala izgradnji podravskog pravca samo “zbog toga što su tamo na vlasti crveni.” Spomenuo je kako je velika misterija kojim se novcem taj pravac gradio, s obzirom da nije uvršten u budžet Hrvatskih autocesta, koje su projekt preuzele od Hrvatskih cesta, iako je riječ o izgradnji brze, a ne autoceste. Đakić je izjavio kako će dati žestoku potporu i za cestu se boriti unutar HDZ-ova Kluba zastupnika. Bivša potpredsjednica vlade Adlešič nazočne je upozorila da najveća opasnost od ukidanja ceste prijeti onoga trenutka kada se projekt prozove političkim. Kada se nešto što je političko ukine, nitko zbog toga neće plakati, naglasila je Adlešič.
– Kada mi svoju podršku uvjetujemo određenim projektima, onda nas se proziva trgovcima. Kada to isto čini IDS, onda su oni lobisti – napomenula je Adlešič, na što je Kirin dodao: Kada mi popijemo, onda smo pijanci, a kada se Istrijani napiju, onda su somelijeri, na što su mu okupljeni čestitali burnim pljeskom. Bjelovarsko-bilogorski župan Damir Bajs ponovio je kako je na bilogorskom kraku promet dvostruko veći nego na podravskom, a cijena izgradnje dvostruko manja.
– Vrlo sam zadovoljan konferencijom i zahvaljujem svima koji su se odazvali jer smo napravili dobar posao. Tijekom konferencije predloženo je da se brza cesta preimenuje u Panonika. Također, idemo s konkretnom inicijativom koju će u budućnosti podržati još zastupnika u Saboru, a razgovaralo se i o osnivanju udruge u kojoj bi članovi bili struka, političari i drugi istaknuti pojedinci iz društvenog života – rezimirao je konferenciju Dario Hrebak, dok je virovitički gradonačelnik preuzeo na sebe obvezu organizirati sljedeći susret, što ovoj priči daje sasvim siguran nastavak.

– Razgovarali smo o osnivanju udruge u kojoj će članovi biti struka, političari i drugi istaknuti pojedinci iz društvenog života,
Dario Hrebak

– Najveća opasnost ukidanju projekta prijeti kada se pusti glas da je projekt politički, zastupnici moraju inzistirati da se cesta uvrsti u Plan rada Vlade,
Đurđa Adlešič

– Izgradnja ceste prema Bjelovaru dvostruko je jeftinija i ima dvostruko više prometa od one prema Koprivnici, izgradnja je potpuno opravdana,
Damir Bajs

– Milanovićeva vlada dala je prednost izgradnji pravca prema Koprivnici samo zato što su tamo na vlasti “crveni”, iako u proračunu nisu imali novca,
Josip Đakić

Do Farkaševca u proljeće 2016. godine?

Prva dionica Panonike, od Vrbovca do Farkaševca duljine 10,5 kilometara, trebala bi biti dovršena u proljeće 2016. godine, no s obzirom na dosdašnja kašnjenja, taj podatak treba uzeti s rezervom. Ipak, ako bude dovršen, Bjelovarčani će na putu do Zagreba više profitirati time što će se otvoriti brza cesta od Cugovca do čvora u Dubrava, pa vozači više neće morati prolaziti kroz prometno žestoko opterećeni Vrbovec. Prema podacima Hrvatskog autokluba, ta bi dionica trebala biti otvorena 15. veljače iduće godine, i to nakon što je trebala biti otvorena 15. listopada ove godine.