Koliko je trenutačno bicikala u vlasništvu Bjelovarčana, teško je procijeniti jer za ove višestruko korisne i poželjne ljubimce u službi prijevoza ne postoji zakonska obveza registracije u policijskim postajama. No, ako se zna da je u statistikama MUP-a na kraju 2015. godine na području PU bjelovarsko-bilogorske zabilježen 2.431 registrirani moped te 1.101 motocikl, bicikala je zasigurno višestruko veći broj.

Pješačke zone

U kroničnom nedostatku biciklističkih staza, vožnje korzom, koji je u sve manjoj mjeri sigurna pješačka zona, ili nogostupom već godinama su uobičajena gradska slika. Ogorčeni pješaci oko kojih biciklisti voze slalom ili koče u posljednji čas kako ne bi naletjeli na dijete koje trči stazama gradskih parkova, na problem ovakve prometne nekulture te izostanak sankcioniranja nesavjesnih vozača u više su navrata reagirali i preko lokalnih medija, no čini se kako je problem i dalje na snazi.
Biciklisti ne ugrožavaju samo sigurnost pješaka, već i vozača motornih vozila, a time i vlastitu. Naime, nije rijetkost kako na pješačkim prijelazima uopće ne silaze s bicikla, već se u vožnji guraju s pješacima. Kako su zbog takvih navika i sami ugroženi, potvrđuje primjer iz prošle godine kada je pod kotačima kombija završila biciklistkinja nasred gradskog korza. Naime, na širokom pješačkom prijelazu na raskrižju s ulicom Ivana viteza Trnskog, u vožnji je prelazila zebru, no vidjevši kako joj se s desne strane približava kombi, pokušala je sići s bicikla, izgubila ravnotežu te pala ravno ispred vozila, koje se, srećom, na vrijeme zaustavilo.

Varaždinski primjer

Da se problem prometne nekulture vozača bicikala vrlo jednostavno može riješiti, pokazuje primjer Grada Varaždina. Premda nosi epitet „grada bicikala“, gradske vlasti su prije nekoliko godina jednostavno zabranile vožnju u užoj gradskoj jezgri i drugim pješačkim zonama, a policija je bila zadužena za ispisivanje kazni neposlušnima. Povod ovakve odluke, bilo je stradavanje njihove sugrađanke na koju je naletio 16-godišnji vozač bicikla, teško ju ozlijedivši.
Bjelovarska policija u priopćenju za Bjelovarac navodi kako je zbog nekorištenja pješačkih staza lani zabilježeno 37 prekršaja te 32 za izostanak obveznog nošenja reflektirajućeg prsluka ili reflektirajuće biciklističke odjeće. Zbog nenošenja kacige za vozače mlađe od 16 godina zabilježen je tek jedan prekršaj. Inače, u policiji navode kako su za nadzor ovlašteni i kvartovski policajci, dok su prometni redari Grada Bjelovara nadležni za sankcioniranje prometnih prekršaja vozila u mirovanju, točnije, njihova nepropisna parkiranja.

Što mislite o biciklistima na korzu?

DUŠANKA BEŠVIR:
Ne smetaju mi uopće. Ja osobno ne vozim bicikl ovuda, ali što sad, i oni se negdje moraju voziti, a po cesti je opasno.

MARIJA BARIĆ:
Po meni, izuzetno je važno samo da voze oprezno i ne stvaraju opasnosti za pješake, čak se i ja osobno ponekad vozim po korzu.

ALEN MLAKAR:
Ja se ne volim voziti po korzu. Puno je ljudi, djece i starijih i, koliko god pazio, drugi su nemarni pa zato izbjegavam takvu vožnju.

LJUBO POJATINA:
Nemam problem s tim dokle god voze oprezno. Bilo bi, naravno, bolje da ih nema, ali ne vjerujem da se to može spriječiti.