Kada god nazovemo, bit će. Do kada više trebamo čekati. Bili smo djeca kada smo se igrali na prašnjavom putu, a izgleda da će istu sudbinu dočekati i naši unuci. Što smo mi, građani drugog reda ili je sporan naziv ulice – tim je riječima na redakcijski telefon sasuo salve ogorčenja jedan Bjelovarčanin, ne želeći da mu ime iznosimo u javnosti. Tvrdi da se gradska vlast prema stanovnicima Ulice Svetozara Borojevića u Hrgovljanima odnosi kao da žive na drugom kraju svijeta, a ne samo dva kilometra od centra grada.
– Mi si ne možemo niti dvorišta urediti. Svake godine samo dosipavaju kamen, tako da je visina ceste sada za metar viša od naših dvorišta. Ovako više ne možemo, živimo u gorim uvjetima nego da smo na selu. To je tragedija. Nadam se samo da jednom kada nadamo se konačno i mi dođemo na red neće samo odozgo staviti asfalt, nego skinuti ovaj debeli sloj stalno dovoženog kamena – ljuti se Bjelovarčanin. Problem makadamskih gradskih prometnica nažalost ne muči samo stanovnike Hrgovljana. I predsjednik Mjesnog odbora Stjepan Radić Željko Pavleković ovih nam dana baš ukazuje na neasfaltiranu Ulicu Branimira Markovića.

Četiri kritične

– Stalno me stanovnici te Ulice mole da pokušam uvjeriti Grad da već jednom asfaltira njihovih i manje od 200 metara. No, nažalost godinama ne uspijevam u tome. Stvarno je žalosno da gotovo u središtu Bjelovara imamo i metar makadamske ceste – ističe Pavleković. Za slučaj u Hrgovljanima s vijećničke govornice, kaže, uporno lobira i predsjednica tamošnjeg Mjesnog odbora Dragica Valentić.
– Od 12 sporednih ulica u Hrgovljanima četiri su stvarno kritične, među njima jest i Svetozara Borojevića. Iako je i puno drugih, koje su bile asfaltirane, uništene provođenjem podzemne infrastrukture, ove četiri bismo voljeli da se prvo urede – reagira Valentić. Na naš upit iz Grada odgovaraju kako na području njihove nadležnosti 286 kilometara nerazvrstanih prometnica. Od toga 35 km makadamskih cesta i puteljaka, koji, ustvrđuju predstavnici Grada, vode kroz nenaseljena gradska područja. Svega šest kilometara prolazi kroz mjesta i to, kažu, s manjim brojem žitelja. U ovoj godini planirano je za gradnju novih asfaltiranih prometnica u dužini 4,7 kilometara izdvojiti oko 12,2 milijuna kuna.
– Grad Bjelovar ima u planu ove godine obnoviti sljedeće prioritetne ulice, Don Frane Bulića, izlaz iz zone “Jug”, rotor, dio Ulice Vidikovac, Zagorsku ulicu i dio Ulice Ferde Livadića. Grad Bjelovar podnio je 9. studenoga 2016. godine zahtjev Agenciji za plaćanje u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju za dobivanje sredstava iz EU fondova za rekonstrukciju Staroplavničke ulice. Radi se o Mjeri 7.2.2. Ulaganja u građenje nerazvrstanih cesta. Do sada nismo dobili povratnu informaciju. Također, Grad će obnoviti i ulicu u Galovcu, spoj ceste Prokljuvani – Gornji Tomaš, cestu u Velikoj Cigleni prema Maglenči, Ulicu u Velikom Korenovu te će se nastaviti radovi na rekonstrukciji Ulice Ivana Cankara – stoji u odgovoru Grada.